Headlines News :
.
Home » , , » Game 7 MSL 2014 - Selangor 1-0 Kelantan

Game 7 MSL 2014 - Selangor 1-0 Kelantan

Written By Unknown on Saturday, March 22, 2014 | 23:30


Selangor kembali menemui sentuhan kemenangan setelah lebih sebulan gagal untuk mengecapinya. Keputusan 1-0 mengalahkan Kelantan hasil jaringan Paulo Rangel melalui sepakan penalti sudah cukup untuk memberi tiga mata berharga buat pasukan Selangor.

Selangor bermula agak garang apabila dilihat sering melancarkan serangan bertubi-tubi kearah gawang pasukan Kelantan. Sebelum Selagor dihadiahkan sepakan penalti, Kelantan terlebih dahulu dihadiahkan sepakan penalti. Tetapi kecekapan Farizal Marlias berjaya menangkis sepakan penalti bekas pemain import Selangor Forkey Doe.

Selang tiga minit kemudian Selangor pula mendapat sepakan penalti apabila Rangel telah dikasari didalam kawasan kotak penalti. Dari ulang tayang yang ditunjukkan, memang nampak jelas Rangel sengaja menjatuhkan diri untuk meraih sepakan penalti. Rangel tidak memperia-siakan peluang ini untuk membawa Selangor mendahului pasukan Kelantan.

Sebenarnya pasukan Selangor mampu untuk menjaringkan lebih dari satu gol. Berbakul-bakul peluang yang hadir gagal disempurnakan oleh Rangel, Andik, Tamil Arasu dan yang lain-lainnya. Ini membuatkan penyokong berdebar-debar untuk menantikan wisel penamat dalam memastikan satu gol berharga ini menjadi milik kekal pasukan Selangor.


Pemain terbaik bag pasukan Selangor pada perlawanan ini sudah tentulah wak Andik yang banyak membuat gerakan-gerakan solo yang amat mengelirukan sebelum mengumpan kepada rakan pasukannya yang lain ataupun untuk beliau membuat percubaan. Walau bagaimanapun wak Andik terpaksa dikeluarkan pada minit ke-80 akibat kecederaan yang melanda dan digantikan oleh Fitri Shazwan.

Secara keseuruhannya walaupun Selangor bermain cantik, tetapi masih banyak lagi kelemahan yang wujud dalam mencari penyudah yang baik. Bermain di Stadium Shah Alam yang baru dinaik taraf, sememangnya memberi kelegaan kepada pasukan malah kepada penyokong Merah Kuning sendiri. Dengan kemenangan ini Selangor telah melonjak ketangga ke-4 berkongsi 13 mata dengan 3 pasukan yang lain.


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger