Headlines News :
.
Home » , , , » BPL 2013/14 (Game 29) - Manchester United 0-3 Liverpool

BPL 2013/14 (Game 29) - Manchester United 0-3 Liverpool

Written By Unknown on Monday, March 17, 2014 | 02:00


Alaaaa... lawan team main sepuluh orang bolehlah menang. Lagi-lagi dapat dua gol melalui penalti. Dasar pengadil berat sebelah. Siap bagi tiga kali penalti pula tu. Menang nasib je Liverpool ni. puiiiii...

Itulah ungkapan yang pasti akan terkeluar dari mulut-mulut peminat setia Manchester United. Pasti mereka tidak boleh menerima kenyataan diatas keputusan-keputusan pengadil yang membuatkan mereka terus menghuni didalam GUA. Keutuhan Old Trafford musnah tanpa berbalas apabila Gerrard berjaya menjaringkan gol melalui dua penaltinya disusuli Suarez melengkapkan malam kegemilangan The Reds.


Jika dilihat pada separuh masa pertama, bola sebenarnya lebih banyak berada dikawasan tengah padang berbanding percubaan-percubaan merbahaya yang berjaya dihasikan oleh kedua-dua pasukan. Liverpool lebih banyak mempamerkan aksi bertahan sebelum membalas dengan gerakan pantas. Walaupun adakalanya Liverpool cuba menukar rentak permainan, tetapi pertahanan MU yang diketuai oleh Vidic berjaya mengekang asakan.

Selepas ketinggalan 0-1 di separuh masa pertama, babak kedua MU berhajat besar untuk mencari gol penyamaan. Malangnya hanya selepas 2 minit perlawanan bersambung, Liverpool sekali lagi memperolehi sepakan penati yang berjaya disudahkan oleh Gerrard. Tersentak dan bengang punya pasal, pemain-pemain MU mengamuk untuk mengasak kawasan Liverpool. Van Persie dan Rooney bertungkus lumus membuat percubaan malangya ebih banyak yang tersasar berbanding yang tepat. Kalau tepat pun sudah tentu berjaya dinafikan oleh Mignolet.


Malam malang MU nampak akan berterusan. Tindakan Vidic menjatuhkan Sturridge dalam kotak penalti telah menghadiahkan penallti untuk kali ke 3 serta layangan kad kuning kedua merangkap kad merah untuk Vidic. Tetapi malang juga bagi Liverpool untuk menambah gol ke-3 apabila sepakan penalti Gerrard terkena tiang gol dan melatun keluar. Mungkin Gerrard pun naik segan nak score penalti. Kalau tak dah tentu hattrik penalti tercipta.  Walau bagaimanapun kekecewaan itu tidak lama. Suarez yang terlepas dari perangkap offside berjaya menebus kegagalan Gerrard untuk menghasilkan gol ke-3 merangkap gol ke-25 untuk dirinya bagi musim ini.

Sepatutnya Liverpool mampu untuk lebih lagi berpesta gol. Tetapi sikap Sturridge yang masih bermain secara kedekut telah membuatkan kawan-kawan lain yang berpeluang untuk menjaringkan gol kecewa. Lucas telah kembali dari MC panjang apabila dimasukkan pada penghujung perlawanan. Begitu juga Sakho yang tersenarai dalam pemain simpanan. Ini adalah perkembangan sihat untuk menjamin kemantapan pasukan Liverpool akan terus terjamin. Apapun menang 0-3 sudah memadai untuk terus mengheret MU ke lembah kehinaan. Yang terbaiknya Banner dari penyokong Liverpool amat pedih untuk dibaca oleh penyokong MU. " David Moyes is a football genius". Pujian ikhlas dari Liverpool. Ikhlas yang penuh bermakna.


#pray4MU03


MANCHESTER UNITED : De Gea; Rafael, Jones, Vidic, Evra; Mata, Fellaini, Carrick, Januzaj; Rooney, van Persie
SUBS : Lindegaard, Ferdinand, Cleverley, Kagawa, Valencia, Young, Welbeck

LIVERPOOL : Mignolet, Flanagan, Johnson, Agger, Skrtel, Gerrard, Henderson, Allen, Sterling, Suarez, Sturridge
SUBS : Jones, Sakho, Cissokho, Lucas, Coutinho, Moses, Aspas




Share this article :

1 comment:

  1. satu lagi alasan, alaa... jatuhkan badan boleh laa...
    alasan yg sm yg selalu kita dgr...so anggaplah tu alasan utk org yg kecewa buat kali ke 9...

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger