Headlines News :
Home » , » Malam merdeka, malam remaja mengangkang?

Malam merdeka, malam remaja mengangkang?

Written By saleehs gerrard on Monday, August 30, 2010 | 20:23


Iklim sosial negara kita kian teruk dan parah. Nilai maruah dan harga diri telah turun semurah sekeping kad prepaid. Musim remaja mengawan datang lagi..!

Jika seketika dulu dunia dikejutkan oleh tindakan Natalie Dylan dari San Diego USA [22 tahun] melelong daranya dan dibida oleh seorang lelaki Britain dengan harga 2.5 juta pound [RM 13 juta], kemudian Miss Spring [17 tahun] melelong daranya turun pada bidaan serendah RM 1 juta dan Alina Persia [18 tahun] pula menerima bidaan 10 Ribu euro apabila beliau turut melelong daranya.

Tetapi anak-anak gadis Malaysia ada yang melelong daranya hanya dengan mee goreng sepinggan dan kad prepaid sekeping. Demikianlah harga maruah yang semakin susut malah hancur dan binasa.

Apabila maruah dan harga diri boleh dilelong dan digadai semurah itu, apalagi nilai yang ada pada manusia seperti itu untuk dipertahankan . Mereka akhirnya menjadi hamba nafsu yang tidak lagi mengenal syurga dan neraka atau dosa dan pahala. Hidup mereka hanya diabadikan kepada perut dan apa yang berada dibawah perut . Rosak nilai, hancur maruah dan binasa tamadun.
(Laksamana bukit bintang)

(*) Wak - Hudud adalah penyelesaiannya. Tetapi malangnya pemimpin islam sendiri tidak yakin dengan penyelesaian yang diberikan PERCUMA oleh Allah swt.




Artikel diambil dari : Albanjari Online
Share this article :

16 comments:

  1. was here, what about link exchange?thank u

    ReplyDelete
  2. katy i just added u in my link list u can add me to for ur linkback. Thanks

    http://streamyxmodemsupport.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. stylo aaa budak skola tu... peewittt.. kekeke

    apa aku merepek nie?
    mlm ni mlm merdeka...rasa2 kat ma'aruf society kat u saya turun padang mlm ni... pantau aktiviti manusia dimlm merdeka

    ReplyDelete
  4. sekolah budah2 manusia kurang lupah ahir nya.

    http://krizzyla.co.cc

    ReplyDelete
  5. malu saya tengok budak2 pompuan selamba je macam tu.. apa ke jadahnya

    ReplyDelete
  6. Akhir Zaman... Manusia akan lupa asal usulnya. Maka inilah dinamakan komodenan. Segala2nya perlu moden. Meminggirkan akidah islam yang dituntut...

    ReplyDelete
  7. ishk...budak2 zaman sekarang. bukannya nk amik ikhtibar berita terdahulu....haih....bila nak berubah ntah....

    ReplyDelete
  8. apabila kebebasan mutlak di anggap sebagi instrumen kemerdekaan akan tiba saatnya nilai-nilai murni bangsa melayu lenyap.

    ReplyDelete
  9. bto2...skang dh makin truk..rmai dah hancus...huhu

    ReplyDelete
  10. Bagi aku... apa yang dirancang oleh pihak kafir terhadap negara kita terutamanya pada yg beragama Islam.. telah hampir mencapai kejayaan... nauzubillah..

    ReplyDelete
  11. remaja tanpa pengawasan mcmnila jdnye..
    Quran diketepikn..

    ReplyDelete
  12. huhuh...malam merdeka malam remaja mengangkang...so kita tunggu la 9 bulan kemudian iaitu bulan mei 2011. jika pembuangan bayi pada masa itu berleluasa, maka mmg terbukti malam 31/8/2010 adalah malam mengangkang utk remaja pompuan. huhuhu

    ReplyDelete
  13. malu dan geramnyeee sy tgk pic budak2 skolah pakai tudung tuuu...rasa nk gunting2 tudung depa kasi pakai bikini jer lg bagus

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger