Headlines News :
Home » , , » Peringatan disebalik kejadian dua bulan dimalam Nuzul Al Quran

Peringatan disebalik kejadian dua bulan dimalam Nuzul Al Quran

Written By saleehs gerrard on Thursday, August 26, 2010 | 05:26

Ada dua bulan pada malam Nuzul Al Quran?
Benarkah akan berlaku 27 ogos 2010?

Tersebar dengan luas melalui email..mengatakan akan berlaku dua Bulan di langit pada malam 27 Ogos 2010 bersamaan dengan 18 Ramadhan 1431H (di Malaysia ada negara baru malam ke 17 Ramadhan). Mengikut email tersebut seluruh dunia menantikan.. planet Marikh paling cerah di bulan Ogos. Akan kelihatan seperti saiznya sebesar bulan purnama pada12:30am, 27 Ogos 2010. Ia akan kelihatan seperti dua bulan..   Lihat email yang disertakan.

Sebenarnya pada tarikh 27 Ogos 2010, Bulan pada 12:30am berada di langit timur, manakala planet Marikh telah terbenam di ufuk barat pada 9.58pm. Ini bermakna tidak mungkin Bulan dan Marikh pada masa tersebut berada berdekatan antara satu sama lain. Tidak mungkin juga saiz Marikh hampir sama dengan Bulan sekali pun ia paling hampir dengan Bumi.

Apa yang sebenarnya berlaku pada 27 Ogos 2010  ialah planet Musytari dan Bulan akan berada berhampiran dengan sudut pisahan 9 darjah diantara keduanya. Bulan berada di sebelah atas Musytari. Planet Musytari kelihatan seperti satu bintang yang terang pada malam itu tetapi saiznya tidaklah hampir sama seperti Bulan purnama.

Two moons on 27th August 2010




 27th Aug the Whole World is waiting for.............

Planet Mars will be the brightest in the night sky starting August. It will look as large as the full moon to the naked eye. This will cultivate on Aug. 27 when Mars comes within 34.65M miles off earth. Be sure to watch the sky on Aug. 27 12:30 am. It will look like the earth has 2 moons.


Renung2kanlah….

(27-11-2009) Hari raya aidiladha "hari Jumaat"


(18-12-2009) Tahun baru hijrah "hari Jumaat"


(25-12-2009) Hari krismas "hari Jumaat"


(1-1-2010) Tahun baru "hari Jumaat"


(26-2-2010) Maulidur rasul "hari Jumaat"


(2-4-2010) Good friday "hari Jumaat"


(28-5-2010) Hari wesak "hari Jumaat"


(10-9-2010) Hari raya Aidilfitri "hari Jumaat"


(27-8-2010) Nuzul Al-Quran "hari Jumaat"


(5-11-2010) Depavali "hari Jumaat"


Adakah KIAMAT sudah hampir????


Dalam Al-Quran Allah telah berfirman bahawasanya KIAMAT terjadi hari JUMAAT!!!!

Jangan Lupa akan terbit 2 biji bulan  pun ari Jumaat juga..


Banyak² kita beristighfar dan berdoa pada Allah semoga dosa² di kita ampuni..

22 Tanda Kiamat Semakin Hampir

1. Sembahyang diabaikan (diringan-ringankan ).

2. Keinginan nafsu syahwat digalakkan dan berleluasa disebarkan melalui internet, iklan, buku, gambar, risalah atau filem.

3. Penjenayah menjadi pemimpin dan kebanyakannya jahil mengenai agama dan banyak memberi fatwa yang menyesatkan pengikutnya.

4. Perkara benar menjadi salah dan salah menjadi benar. Sukar untuk membezakan perkara halal dan haram kerana yang haram dianggap halal serta sebaliknya.

5. Berbohong menjadi satu keperluan dalam hidup dan menganggap jika tidak berbohong sukar untuk hidup senang.

6. Membayar zakat (harta, perniagaan dan pendapatan) dianggap beban.

7. Orang yang hidup mengikut kehendak agama ditindas dan hati mereka sentiasa merintih kerana maksiat berleluasa tetapi mereka tidak mampu mencegahnya.

8. Turun hujan di luar musimnya dan hujan tidak memberi keuntungan kepada makhluk di muka bumi.

9. Fenomena lelaki berkahwin dengan lelaki (homoseksual) dan perempuan berkeinginan kepada perempuan (lesbian) semakin menjadi-jadi.

10. Perempuan menguasai lelaki dengan memakai ubat guna-guna, sihir dan amalan syaitan lain.

11. Anak-anak mengingkari dan menderhaka ibu bapa (ibu bapa menjadi kuli dan anak menjadi tuan).

12. Kawan baik dilayan dengan kasar, manakala musuh diberi layanan baik. Kawan disangka lawan dan musuh dianggap sahabat serta memusuhi orang yang mengajak berbuat kebaikan.

13. Dosa dipandang ringan malah bangga melakukannya seperti zina, minum arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang, mendedahkan aurat dan berjudi.

14. Masjid dihias indah tetapi kosong, terpulau, berkunci dan banyak berlaku kecurian barang masjid yang berharga.

15. Ramai yang sembahyang tetapi munafik dan berpura-pura. Di dalam sembahyang berjanji akan mengikut suruhan Allah tetapi di luar sembahyang melanggar perintahNya,

16. Akan datang golongan manusia dari Barat menguasai mereka yang lemah (iman) dan ramai terpengaruh dengannya seperti mengikut cara mereka berpakaian, bergaul dan suka berpesta.

17. Al-Quran dicetak dengan indah tetapi hanya dijadikan perhiasan dan jarang dibaca serta diamalkan kehendaknya.

18. Amalan riba berleluasa hingga orang alim pun terjebak sama.

19. Darah manusia tidak berharga, sering berlaku pembunuhan, peperangan dan jenayah.

20. Penganut Islam tidak mahu mengamalkan suruhan agama dan tidak mahu membela serta menyebarkannya.

21. Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yang tidak beriman adalah senjata syaitan yang baik).

22. Ramai orang kaya pergi umrah dan haji dengan tujuan melancong, yang sederhana pergi untuk berniaga dan yang miskin bermaksud meminta sedekah.

Dunia Di Penghujung Nyawa

1) Penaklukan Baitulmuqaddis.
Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda:

"Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat.'Baginda menyebutkan salah 1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis. " - Sahih Bukhari

~ dah jadi dah...

2) Zina bermaharajalela.
"Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang."- Sahih Muslim

~ dah nampak dah...

3) Bermaharajalela alat muzik.
"Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka". Ada yang bertanya kepada Rasulullah;

 "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?"Baginda menjawab: "Apabila telah bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi² wanita"- Ibnu Majah

~ Mentor , Malaysian Idol, Akademi Fantasia, Anugerah Muzik...

4) Menghias masjid & membanggakannya.
"Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid"- Riwayat Nasai..

~ memang dah nampak dah...

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak baik.
"Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan & perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam tetangga."- Riwayat Ahmad dan Hakim.

~ ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal malu......

6) Ramai orang soleh meninggal dunia.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang2 yang baik& ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina & buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran" - Riwayat Ahmad

~ boleh kira berapa jer para ulama'yg tinggal...

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.
"Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka'bin Luka'(orang yang ***** & hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia"- Riwayat Thabrani

~ George Bush, Ariel Sharon & kat Malaysiapun ada....

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
"Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja."- Riwayat Ahmad

~ jiran sesama islam pon tak bertegur sapa...


9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Di antara anda² telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian² wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang".

~ fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, g-string etc..)...

10) Bulan sabit kelihatan besar.
"Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit."- Riwayat Thabrani

~ tak caya gi tengok....


11) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.
"Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu" - Sahih Muslim

~ Siaran TV kerajaan dan swasta, akhbar2 harian & majalah² yg popular skarang nie......

12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.

"Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu & disembunyikan kesaksian yang benar."-Riwayat Ahmad

~ tengok kes peperangan Iraq ...

13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput & sungai²"- Sahih Muslim

~ Dubai dah turun salji... Mina dah kene banjir...

"Jangan setakat membaca tapi cuba la menghayati, jangan setakat tahu tapi cuba la mengamalkan apa yang dah tahu, jangan setakat fikirkan kebaikan untuk diri sendiri tapi fikirkan la jugak kebaikan untuk orang lain terutama orang-orang terdekat yang disayangi."

Share this article :

14 comments:

  1. salam, info yg amat menarik..semua perayaan jatuh hari jumaat..subhanaALLAH

    ReplyDelete
  2. masyaallah..bila sebut atau bercerita pasal kiamat..hati mudah tersentuh..mengenangkan amalan yg xckup2 lg..:((

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah.. ad jugak yang concern pasal nie... mintak izin untuk kopi.. insyaallah ad gunanya untuk saya dan kawan2 saya nanti.. :P

    ReplyDelete
  4. sy copy skit facts psl jumaat tu..n sy letak link awk skali..terima kasih ye!

    ReplyDelete
  5. Salam....

    Terima kasih atas perkongsian tersebut....

    ReplyDelete
  6. salam..inyaAllah...

    terima kasih berkongsi dan saling mengigati......

    moga anda sentiasa di bawah rahmad Nya inyaAllah... ^_^

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah. Setiap kejadian ada rahmat disebaliknya. Ia menyedarkan kt supaya bertaubat & mengingati Allah.

    semoga pengajaran ini akan terus melekat dihati kt. mudah2an akan memberi impak yg besar untuk menjadi pengangan hidup kita hingga akhirnya.

    ~Renung2kan & selamat beramal~

    ReplyDelete
  8. tengs 4 sharing.. sgt berguna n mmberi peringatn n ksedaran

    ReplyDelete
  9. nak minta izin copy pls....share to all ma fwenn..

    ReplyDelete
  10. salam...mintak izin share di fb...info yang amat berguna..terima kasih..

    ReplyDelete
  11. Salam, trimaksih berkongsi ilmu yg brmanafaat..semoga dijadikan panduan utk menjadi hamba-NYA yg lebih beriman..insyaAllah


    http://cheqna-in-school.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. mnta izin utk letak di blog untuk renungan sesama saudara kita yang lain

    ReplyDelete
  13. kisah kejadian 2 bulan tidak berlaku. Itu semua hoax di internet sejak 2003. Sila buat kajian dahulu sebelum menyebar maklumat yang salah. Tq

    ReplyDelete
  14. Anonymous : Adakah anda baca artikel saya ni dari mula? saya pun tidak mgatakan terjadinya terbit dua bulan tu. Maklumat yg saya ambi tu juga dari falak malaysia. Harap baca dulu artikel semua kmudian baru buat keputusan...

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger