Headlines News :
.
Home » » Tenggelamnya aku demi mengejar cita2

Tenggelamnya aku demi mengejar cita2

Written By Unknown on Saturday, April 2, 2011 | 04:49

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.

Apa khabar sahabat2 SG. Lama sungguh SG tidak mengemas kinikan blog ini. Bukan saja nak update, nak BW pun tak berkesempatan. Rasanya 2 minggu juga SG menghilangkan diri. Adakah SG sudah bosan dengan dunia Blogger? Emmmm.. mungkin tidak.

Sebenarnya semenjak penghujung February lagi masa untuk berblog ini amat terhad sekali. Sekembalinya bercuti dari Negeri Sabah bersama keluarga di penghujung February lalu, Masa SG banyak di penuhkan dengan aktiviti2 luar serta memenuhi temu janji bersama pelanggan. Boleh dikatakan, sehingga kini kerja part time SG ni lebih penting dari kerja full time. Bayangkan, dah sebulan lebih pulang dari bercuti, posting mengenai percutian pun tak sempat nak dihabiskan. Padahal tinggal sehari lagi, iaitu posting hari terakhir di Negeri Sabah. Maafkan SG wahai Myna & Dympna kerana hari terakhir itulah yang amat bermakna pada kami. Pertemuan sahabat2 blogger Selangor & Sabah di Tawau. Malangnya belum sempat lagi nak bercerita. Ingatkan SG saja yang tak sempat nak update, rupanya Kakak SG si SJ ni pun langsung tenggelam. Rupa2nya nasib kami adik beradik ni serupa. Bercuti 5 hari, tapi nak cover balik berbulan2. aduhaiiii. InsyaAllah selepas ini SG akan cuba habiskan cerita percutian SG ini.

Sehingga hari ini, masa bersama keluarga amat terhad. Rumah seperti hotel. Anak2 dan isteri pun dah naik bengang je dengan SG. Mana taknya, baru nak bergurau senda dengan keluarga, dah berdering hp. Member ajak keluarlah, Customer nak jumpalah. Emmmm. Apa nak dikatakan. Terpaksalah bersabar demi mengejar kesempurnaan hidup. Berjaya pun bukan untuk orang lain. Ahli keluarga juga yang merasai kejayaannya.

Apapun diharap bermulanya bulan April ini, SG dapat menyelesaikan semua kerja2 SG. Walaupun kerja2 ini tak akan habis, tapi sekurang2nya SG dapat mengimbangi dengan kehidupan seharian SG seperti dulu. Tapi SG hanya merancang, Tuhan yang menentukan. Begitulah juga dengan kejayaan SG. SG hanya berusaha, berdoa dan tawakkal, Selebihnya Allah saja yang berhak untuk menterjemahkannya. Semoga penat lelah & usaha SG selama ini dimakbulkan oleh Allah SWT. Amin...
Share this article :

3 comments:

  1. alhamdulillah... yang penting setiap maslah yang datang pasti ada jln penyelsaian dan ada hikmahya tu

    ReplyDelete
  2. dasat tuu..part time lg banyak keje dr full time..pe pun happy blogging bro.

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger