Headlines News :
.
Home » , , » UEFA Cup - 3rd round 2nd leg - Liverpool vs FC Gomel

UEFA Cup - 3rd round 2nd leg - Liverpool vs FC Gomel

Written By Unknown on Thursday, August 9, 2012 | 13:09

Menjelang awal pagi esok, Liverpool sekali lagi akan diuji oleh skuad kerdil pada nama tapi hakikatnya liat mengalahkan daging ayam pencen. Itulah FC Gomel, pasukan yang berasal dari negara Belarus telah berjaya memporak perandakan kesebelasan pemain Liverpool sewaktu perlawanan pertama minggu lalu walaupun keputusan perlawanan tersebut di menangi oleh Liverpool dengan 1-0.

Kita berasa sedikit lega dengan kehadiran kembali ke kem latihan pemain-pemain utama Liverpool seperti Luis Suarez, Sebastian Coates dan juga Pepe Reina dari mewakili negara dalam skuad olimpik serta cuti rehat yang panjang. Tetapi persoalannya, mampukah mereka-mereka ini memberi semangat baru kepada pasukan.

Seperti yang kita ketahui, pada perlawanan pertama minggu lalu, barisan tengah serta jentera serangan kita terlalu lemah sehingga mudah untuk diperkotak katikkan oleh pemain Gomel. Jika tidak kerana kehebatan Skrtel serta kapten perlawanan Carragher, sudah pasti Liverpool akan pulang hampa pada perlawanan tersebut.

Sewaktu liga Premier sudah menghampiri datelinenya, skuad bimbingan Branden Rodgers ini sebenarnya masih lagi tercari-cari formula dan formasi serta gandingan yang sesuai untuk diketengahkan. Janganlah nak mengharapkan permainan Tiki Taka yang digebang2kan. Ini kerana corak permainan sedemikian tidaklah semudah yang disangka untuk direalisasikan. SG rasa paling cepat pun boleh mempratikkan sistem permainan tersebut ialah pada pertengahan musim. Itu pun seandainya pemain dapat menyesuaikan corak permainan yang diterapkan oleh Brendan Rodgers dengan pantas. Kalau tidak lebih baik kita mempercayai untuk Liverpool bermain seperti corak asal.

Apapun pagi esok, ramai kembali tersenyum apabila ASTRO akan menayangkan perlawanan ini secara langsung di Channel 811 pada jam 03:00 pagi. Maklumlah minggu lepas ramai yang tak dapat nak tengok melainkan live streaming saja. Yang penting esok hanya kemenangan bergaya mampu membawa Liverpool untuk mara ke pusingan Play Off. Good Luck Liverpool. YNWA

p/s: Dah lama sangat tak menulis, kepala otak berkarat, ayat pun macam hampeh je. Sorry ye kawan2. Baru nak cari masa dan mood kembali untuk mengarang.
Share this article :

1 comment:

  1. oit bgn qiamulalil la ;-)

    p/s jemput tuan punya blog join GA sy ;-)

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger