Headlines News :
.
Home » , , , » BPL 2013/14 (Game 20) - Liverpool 2-0 Hull City Tiger

BPL 2013/14 (Game 20) - Liverpool 2-0 Hull City Tiger

Written By Unknown on Thursday, January 2, 2014 | 13:48


Selepas menamatkan perlawanan di penghujung tahun 2013 dengan dua perlawanan yang mendukakan, malam tadi Liverpool telah berjaya memulakan tahun baru 2014 ini dengan kejayaan. Bermain di halaman sendiri Anfield, Liverpool berjaya membalas dendam kekalahan dahulu dengan keputusan 2-0 keatas pasukan Hull City.

BR telah menurunkan kesebelasan utamanya dengan pemain-pemain yang ada dan cergas. Seperti yag kita ketahui. hampir separuh pemain-pemain utama kita semua sedang MC. Iago Aspas yang begitu lama tidak di beri kepercayaan untuk mengalas kesebelasan utama. malam tadi beliau telah melakukannya. Tapi macam biasa, masih kurang menyengat untuk berada di dalam pasukan utama sekiranya pemain-pemain utama yang tercedera kembali.


Kecederaan Sakho telah membawa Agger untuk berganding kembali bersama Skrtel di pertahanan tengah. Apa yang menariknya, Agger telah menyumbangkan gol pertama untuk tahun 2014 ini dan juga gol pertama bagi dirinya untuk musim ini. Suarez pula terus mencipta nama dan rekod liga Inggeris apabila menjaringkan gol kedua untuk Liverpool melalui sepakan percuma yang cantik. Gol tersebut adalah gol ke-20 bagi dirinya musim ini dan diiktiraf yang terpantas mengumpulkanya dalam masa 14 perlawanan sahaja.

Henderson, Sterling dan Coutinho terus menghampakan kita. Bukanlah menghampakan disini, serba tak menjadi, tetapi berbakul peluang yang terhidang di separuh masa pertama, lebur begitu juga. Separuh masa kedua, Coutinho lebih banyak memperolehi peluang dengan beberapa percubaan dari luar kotak penalti, tetapi tetap juga menghampakan. Gerrard yang MC hampir sebulan telah kembali dimasukkan pada separuh masa kedua menggantikan Aspas. Harapnya Johnson yang terpaksa dikeluarkan tidak megalami kecederaan yang serius. Kalau tak, bertambah peninglah BR nak susun pemain lagi.


Selepas ini Premier League akan berehat selama seminggu lebih. So ini tidak bermakna pemain-pemain boleh rehat. Ini kerana hujung minggu ini akan bermulalah pula cabaran piala FA pusingan ke-3 bagi musim 2013/14 ini. Bermain di Anfield, Liverpool dijadualkan akan bertemu pasukan Oldham Athletic pad hari Ahad nanti. So bertemu pasukan liga bawahan tak semestinya mudah. Tunggu dan lihat. YNWA.


LIVERPOOL : Mignolet, Cissokho, Skrtel, Agger, Johnson (Toure), Lucas, Henderson, Coutinho, Aspas (Gerrard), Sterling (Moses), Suarez
SUBS : Jones, Rossiter, Kelly, Toure, Moses, Alberto, Gerrard

HULL CITY : McGregor, Figueroa, Bruce, Chester, Davies, Meyler (Boyd), Huddlestone, Koren (Graham), Livermore, Sagbo (Fryatt), Elmohamady
SUBS : Harper, Rosenior, Graham, Fryatt, Boyd, Faye, Quinn


Liverpool FC - Hull City 2:0 All Goals (01.01... by Honex_Futball


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger