Headlines News :
Home » , » Pemilihan PKR 2010 - Kuala Langat ditunda

Pemilihan PKR 2010 - Kuala Langat ditunda

Written By saleehs gerrard on Tuesday, September 28, 2010 | 01:22

Dua hari aku tak sempat nak menjengah blog kesayanganku ini. Kesibukkan aku membataskan segalanya. Hari Ahad yang penuh dengan aktiviti luar seperti rumah terbuka kaum kerabat, sambutan Aidilfitri di surau kampungku dan juga Pemilihan PKR 2010.

Hari ini aku ingin kongsikan rasa tidak puas hatinya aku semalam. Hari ini juga kawan2 bloggerku jangan terkejut. Jika selama ini aku hanya banyak berbicara pasal dunia bolasepak Liverpoolku, tapi hari ini aku terpaksa juga berbicara mengenai senario politik tanah air di dalam blogku ini. Bukan aku nak mengutuk parti lain, tapi aku terhina dan malu dengan aksi monyet2 didalam partiku ini. Sebelum tu, korang baca dulu Sinar Harian & Themalaysianinsider ni.


Semalam adalah hari pemilihan PKR untuk tahun 2010 dikebanyakan cabang di Malaysia. Tidak terlepas juga didaerahku Cabang Kuala Langat. Apa yang mengaibkan, pemilihan yang diharapkan berjalan lancar, telus dan demokrasi ini, bertukar kecoh dengan kehadiran monyet2 yang terlepas dari ikatannya. Apa yang sebenarnya anda mahukan. Dimana slogan2 yang selama ini anda laungkan. Mengata dulang paku serpih, mengata orang sendiri yang lebih. Memang tepatlah geng2 aku memanggil monyet ini dengan orang gila talak. Setelah cuba membubarkan Cabang pada tahun 2007, kini kau tagih balik jawatan itu yang kononnya masih milik kau. Berapa banyak kau dibayar ni. Aku taulah kau ni dari serpihan seorang senator. Nak ikut dia, pergilah ikut. Kita orang alu2kan. Kalau terasa masih sayangkan PKR ni, masuklah semula dengan baik. InsyaAllah kami boleh terima. Aku memang respek dengan cara kerja kau. Memang cekap dan tip top. Tapi, semangat jatidiri kau yang membuatkan aku menyampah. Insaflah.


Aku bersemangat beb semalam nak mengundi. Dengan geng2 aku yang ramai datang nak memilih calon2 yang bertanding. Ramai tu ahli2 yang juga bersemangat macam aku datang. Berita Sinar Harian kata lebih kurang 6 ribu tu. Tapi semangat tu dah tukar jadi bosan, menyampah dan sakit hati. Bayangkanlah berapa jam aku tunggu nak mengundi. Tak juga dapat2. Nasib baik aku datang tengah hari. Tapi macam mana  dengan mereka2 yang datang pagi buta. Tak kesian ke. Dengan warga emas, perak & gangsa. Semata2 hendak memuaskan hati dan nafsu korang, sanggup menganiayakan mereka dibawah panas terik matahari. Apa punya manusialah kau ni.


Memang indah khabar dari rupa. Cantik lagi surat khabar lama. Sepatutnya cabang perlu bersedia dari segi keselamatan, pemantauan dengan kakitangan yang mencukupi. Ni keselamatan pun tak ada. Apa salahnya korang pinjam Unit Amal dari Pas. Belum lagi dengan pegawai2 dan pengawas pemilihan. Korang ambil mudah je. Tulah, bila orang yang layak untuk memegang jawatan2 penting korang singkirkan. Alasan, mulut laser. Tau nak membantai orang je. Korang fikirlah, dah korang buat kerja tu tak betul, dia tegurlah. Salah ke? Dia bukan gila jawatan macam korang. Sanggup menjadi haiwan dua alam. Tapi hakikatnya, koranglah duri dalam dagingnya. Ni pun sudah ura2 dia nak dipecat. Ingat dia batak sangat ker. bila2 masa dia boleh lepaskan jawatan tu. Korang nak jadi PA ke, SPEAKER ke, EQUALIZER ke, ambil le. Dia tak kisah. Sebelum menang election, semua tah kemana. Bila menang, semua muncul macam cendawan. bila tak dapat yang diharapkan, mulalah melalut2 mengutuk & mengata. Konon jasanya tak dihargailah. Dulu orang kuat bawak bendera ler. Kalau setakat bawa bendera, besok mati pun pegang bendera. Kita orang ni, yang dari ahli2 reformasi, mandi air gatal kat jalan TAR, Masjid Negara, Lebuhraya KESAS dan juga BERSIH, tak kecoh mana pun. Berapa banyak duit kita sendiri keluar untuk 3 kali election, ada kita kisah. "KEADILAN", itulah matlamat yang kita orang juangkan. Bukan "PROJEK" yang dikejarkan. Kesian aku tengok2 calon2 ni. Banner dah buat, baju dah cetak, duit dah habis tapi keputusan tak dapat. Ishh3..


Bukan mudah nak berorganisasi. Anda kena ingat, hati ahli kena jaga. Mereka jadi ahli tak dapat kepentingan apa2 pun. Semata2 mereka sertai untuk megukuhkan lagi cengkaman parti. Itu je. Andaikata angin menyampah myerbu hati mereka. Apa akan jadi. Fikir2kanlah. Bukan mudah nak membina kembali sesuatu yang sudah roboh. Pucuk pimpinan cabang kena fikir semua ni. Kalau perangai macam ni berterusan, jangan mimpi le PRU 13, nak menang. Pilihlah mereka2 yang berkaliber untuk menerajui cabang. Rakyat menilai prestasi kita. Kalau pimpinan pun tak betul, macam mana rakyat nak ikut. Mudah jelah puak2 BIRU PEKAT nak merampas balik negeri selangor tercinta ni. Fikir2kanlah wahai sahabat2ku.

p:s : Mana perginya orang2 melayu. yang datang cuma 2/10 je ke. Macam mana korang kempen? sedih2..bulan ni, Kuala langat popular betul ler. Dah ler kes Dato sosilawati tak settle lagi, ni pemilihan mengamuk pula.. glamer wooo..




Share this article :

3 comments:

  1. bukan mudah nak handle benda mcm ni...baik mana parti pon..moga ia akan berjalan mengikut seperti yg dirancang...demi rakyat semua bukan diri sendiri...

    ReplyDelete
  2. Good News.. semoga Malaysia tetap berjaya! Btw. I am Coming for love and peace, and to follow yours with
    number 440, please follo me also, thanks. Tak lalai daku juga klik your nuffnang and adv here... good luck

    ReplyDelete
  3. inilah barisan kita...yang ikhlas berjuang..siap sedia berkorban..untuk ibu pertiwi....hehhe

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger