Headlines News :
.
Home » , » Liverpool 4-1 Steaua Bucuresti - UEFA Cup 10/11

Liverpool 4-1 Steaua Bucuresti - UEFA Cup 10/11

Written By Unknown on Friday, September 17, 2010 | 15:27

Liverpool 4 - 1 Steaua Bucuresti

Joe Cole (1)                                                            Cristian Tanase (13)
David Ngog (pen 56)
Lucas (81)
David Ngog (90)




Awal pagi tadi menyaksikan kehebatan sebenar The Reds yang dahagakan kejayaan. Perlawanan pertama di dalam kumpulan K piala UEFA, menyaksikan abang Roy menurunkan lebih dari separuh pemain2 simpanannya (pasukan ke 2). Ia bertujuan memberi rehat secukupnya kepada pemain2 utama seperti Gerrard, Torres, Jovanovic, Carragher, Johnson dan Skrtel untuk menghadapi perlawanan menentang Syaitan Merah Pada hari ahad nanti.

Pagi tadi juga tercipta sejarah apabila Joe Cole menjaringkan gol terpantas dalam kejohanan ketika perlawanan baru bermula seawal 25 saat. Walau bagaimanapun Cristian Tanase menyamakan kedudukan pada minit ke 13. Separuh masa pertama berkesudahan dengan kedudukan 1-1.

Separuh masa kedua The Reds kembali menguasai perlawanan, dimana pada minit ker 56, David Ngog  telah menjaringkan gol kedua dari sepakan penalti. Sepakan ini diberi setelah Eric Bicfalvi menghalang Kyrgiakos dari melakukan tandukan hasil sepakan sudut dari Maxi Rodriguez. Lucas membuktikan bahawa dia adalah pemain yang berkualiti apabila menjaringkan gol ke-3 pada minit ke 81 hasil rembatan deras dari luar kotak penalti. David Ngog sekali lagi menceriakan malam kejayaan Liverpool apabila Menjaringkan gol kedua bagi dirinya & ke-4 bagi The Reds pada minit2 terakhir perlawanan.

Liverpool kini menduduki tangga teratas dalam kumpulan K setelah perlawanan antara Napoli dan FC Utrecht berkesudahan degan 0-0. Perlawanan ini membuktikan Liverpool tidak ketandusan pemain yang kreatif untuk menjana kejayaan. Ia juga memberi petunjuk dan amaran kepada pemain2 utama untuk meningkatkan mutu permainan masing2. Abg roy sememangnya bijak mengunakan pemain yang ada dalam sequad ini. Ini bukan lagi zaman empayar Rafa yang kononnya menggunakan sistem bergilir, tetapi masih menggunakan konsep anak emas. Semoga abg roy dapat memulihkan kembali reputasi The Reds untuk musim ini. YNWA .....





Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger