Headlines News :
.
Home » » Tauke Air Asia beli Queens Park Rangers FC

Tauke Air Asia beli Queens Park Rangers FC

Written By Unknown on Tuesday, August 16, 2011 | 03:33

Selepas gagal musim lalu untuk memiliki kelab bolasepak West Ham United, Kini tauke Air Asia merangkap bos Lotus F1, Tony Fernandes telah bersedia untuk membeli 51 peratus kepentingan Bernie Ecclestone di Premier League dalam kelab bolasepak Queens Park Rangers.

Menurut Financial Times, Fernandes semakin hampir untuk memuktamadkan perjanjian itu, manakala Ecclestone akan menjual baki 11 peratus saham untuk jutawan keluli Lakshmi Mittal, yang sudah pun memiliki 33 peratus daripada kelab itu. Ecclestone telah membeli kelab ini pada tahun 2007 bersama-sama bekas bos pasukan Renault Flavio Briatore, dan kemudian dibeli majoriti saham Briatore pada lewat 2010. Walau bagaimanapun, beliau dianggap bersedia untuk menjualnya berikutan kepincangan dalam hubungan antara dirinya dan Mittal.


Sewaktu perlawanan pembukaan antara QPR menentang Bolton Wanderers sabtu lalu, kelihatan Fernandes hadir bersama pengerusi kelab Flavio Briatore untuk menyaksikan perlawanan dimana QPR tewas 0-4. Kehadiran Fernandes disitu membuatkan pemerhati mengandaikan bahawa pembelian ini akan berjaya.

p/s: Tony Fernandes - jutawan Malaysia. Air Asia, Tune, Lotus F1 dan banyak lagi aset2 yang telah dan baru diceburi. Membeli kelab dengan harga murah, kemudian setelah berjaya mengemudi kejayaan kelab, sudah tentu harga pasaran pun melambung. bijak bisnes....
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger