Headlines News :
.
Home » , , , » BPL 2013/14 (Game 8) - Newcastle United 2-2 Liverpool

BPL 2013/14 (Game 8) - Newcastle United 2-2 Liverpool

Written By Unknown on Sunday, October 20, 2013 | 20:30


Andainya tiada penalti dan andainya Newcastle bermain cukup 11 pemain dikeseluruhan permainan, adakah Liverpool mampu untuk memperolehi 1 mata ini? Sukar untuk dibayangkan bagaimana pemain-pemain Liverpool gagal untuk menggunakan kesempatan ketika diberikan keistimewaan oleh pengadil untuk menentang Newcastle yang bermain 10 orang selama 50 minit.

Formasi 3-5-2 terus diterapkan oleh Branden Rodgers pada perlawanan ini. Menggunakan gandingan tiga serangkai center back Toure-Skrtel-Sakho pada awalnya nampak sempurna dan mantap. Walaubagaimanapun apabila sekali sekal diserang hendap pasti kucar kacir juga jadinya.


Gol dari Cabaye sememangnya sangat menarik dan diluar jangkaan Mignolet. Selain disebabkan kedudukan bola yang terlindung dek badan Sakho, keadaan bola bumping sememangnya amat menyukarkan untuk Mignolet cuba menyelamatkannya. Faktor padang yang licin juga mempengaruhi permainan Liverpool kerana membuatkan Liverpool gagal untuk bermain kemas dalam hantaran pendeknya.

Disebalik insiden kad merah Yanga-Mbiwa, tindakan menarik bahu Suarez sememangnya adalah jalan terakhir seseorang pertahanan dikala musuh hanya berhadapan dengan penjaga gol sahaja. Mungkin nampak sikit sahaja tarik menarik tu, dan selebihnya anda sendiri tahu apa yang Suarez lakonkan. Penalti tersebut berjaya disudahkan oleh Gerrard untuk menyamakan kedudukan sambil merayakan jaringan ke-100 peribadinya dalam Premier League.


Gol kedua Newcastle di separuh masa kedua sememangnya wajib di persalahkan dua ekor negro di barisan pertahanan Liverpool. Bola lintang yang melepasi kawalan Sakho dan Chissokho tanpa menyedari Paul Dummett yang menyelinap masuk untuk terus menyudahkan hantaran tersebut. Walaubagaimanapun gol tersebut sekali lagi dapat disamakan oleh Livepool melalui jaringan Sturridge. Gerakkan cantik dari Moses yang menghantar kepada Suarez dan menyilang tepat untuk ditanduk oleh Sturridge. Liverpool sepatutnya mampu untuk menjaringkan gol ke-3, tetapi malangnya rembatan deras Suarez hanya mampu untuk singgah dipalang sebelum melantun keluar dari kawasan permainan.

Seri sudah memadai daripada kalah. Mungkin itulah yang terkeluar dari mulut kita selepas tamat perlawanan. Mungkin juga cuti panjang akibat perlawanan antarabangsa membuatkan permainan Liverpool sedikit terencat. Harapnya perlawanan selepas ini menentang West Bromwich Liverpool mampu memperbaiki kelemahan serta mengelakkan perlawanan menjadi mimpi ngeri akibat kekalahan. Dengar-dengar Coutinho dah sihat dan dijangkakan akan bermain pada perlawanan nanti. Semoga Liverpool mampu untuk kembali memintas Chelsea ditangga ke-2 serta menghimpit rapat Arsenal pada perlawanan seterusnya nanti. YNWA.


NEWCASTLE UNITED : Krul; Debuchy,Yanga-Mbiwa (red card), Williamson, Santon; Cabaye (Vurnon Anita), Tiote, Sissoko (Paul Dummett), Gouffran, Ben Arfa (Sammy Ameobi), Remy

LIVERPOOL : Mignolet, Cissokho, Toure, Skrtel, Sakho (Luis Alberto), Johnson (Raheem Sterling), Henderson, Gerrard, Moses, Suarez, Sturridge






Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger