Headlines News :
.
Home » , , , » BPL 2013/14 (Game 12) - Everton 3-3 Liverpool

BPL 2013/14 (Game 12) - Everton 3-3 Liverpool

Written By Unknown on Thursday, November 28, 2013 | 00:20


Seperti yang saya katakan sebelum ini, kehadiran pemain pinjaman Everton dari Chelsea Romelu Lukaku sememangnya amat merbahaya. Lukaku hampir-hampir membuatkan Liverpool terluka. Dua jaringannya hampir-hampir memberi tiga mata penuh untuk Everton sebelum diselamatkan oleh Sturridge untuk mengikat keptusan seri 3-3 sehingga tamat perlawanan.

Jangkaan awal saya sememangnya tepat belaka. Perlaanan sengt dua musuh setempat ini disajikan dengan beberapa kekasaran dan layangan kad kuning untuk kedua-dua pasukan. Tiga pemain Liverpool dipaksa menitiskan darah akibat beberapa kekasaran yang telah dilakukan oleh pemain Everton. Daniel Agger pecah bibir setelah disiku oleh Distin. Begitu jug Luis Suarez yang makan stut di pehanya sehingga meninggalkan kesan yang mendalam akibat terjahan keras oleh Kevin Mirallas. Henderson turut juga menjadi mangsa keganasan apabila dahinya juga berdarah akibat pelempang Mirrallas.

Coutinho telah memberi semangat awal untuk Liverpool apabila berjaya menjaringkan gol pendahuluan seawal minit ke 5. Walubagaimanapun ia tidak lama apabila 3 minit berselang, Mirallas pula berjaya menyamakan kedudukan 1-1. Luis Suarez telah mencipta keajaiban pada perlawanan ini apabila sepakan percumanya bejaya melepasi benteng Everton dan seterusnya menerjah jaring tanpa berjaya diselamatkan oleh Howard. Separuh masa pertama kekal, Everton 1-2 Liverpool.

Separuh masa kedua, Lukaku mula menunjukkan taringnya apabila berjaya menyumbat dua gol menjadikan Everton dihadapan 3-2. Kemasukkan Sturridge untuk menggantikan Lucas sememangnya amat berbaloi apabila berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke 89. Sturridge sekali lagi berjaya menjaringkan gol selepas itu, tetapi malangnya gol tersebut tidak diterima oleh pengadil kerana Sturridge berada di kedudukan offside. Tamat perlawanan Everton dan Liverpool terpaksa berpuas hati dengan keputusan 3-3 untuk berkongsi satu masa.


Secara keseluruhannya Everton lebih menguasai permainan berbanding Liverpool. Kawalan bola yang kemas, mencipta ruang-ruang serangan adalah kunci kecemerlangan mereka. Dua perkara seandainya berlaku, keputusan mungkin akn berpihak kepada Liverpool. Pertamanya seandainya Mirallas dilayangkan kad merah selepas mengasarai Suarez, Pasti jentera serangan Everton akan buntu untuk membuat jarigan. Kedua, seandanya Joe Allen berjaya menyudahkan bola dihadapan gol yang telah terbuka, keputusan semasa akan menjadi 1-3 dan seterusnya 1-4 dan akan membuatkan pasukan Everton bermain dalam tekanan. Malangya akibat terlalu lama berehat dibangku simpanan, Allen sedikit gopoh untuk menolak bola tersebut kedalam gawang.

Apapun satu mata yang diperolehi sudah memadai berbanding tiada. Liverpool masih kekal ditangga kedua liga berkongsi mata dengan Chelsea dan hanya dipisahkan jumlah jaringan. Harapnya pasukan Liverpool akan kembali bangkit dan cemerlang untuk perlawanan seterusnya nanti menentang Hull City di arena lawan pada hari Ahad kelak. YNWA...

EVERTON : Howard, Baines (Deulofeu), Distin, Jagielka, Coleman, Barry, McCarthy, Pienaar (Stones), Barkley, Mirallas (Osman), Lukaku

LIVERPOOL : Mignolet, Flanagan, Agger, Skrtel, Johnson, Lucas (Sturridge), Gerrard, Allen (Moses), Henderson, Coutinho, Suarez


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger