Headlines News :
.
Home » , , , » BPL 2013/14 (Game 26) - Fulham 2-3 Liverpool

BPL 2013/14 (Game 26) - Fulham 2-3 Liverpool

Written By Unknown on Thursday, February 13, 2014 | 13:36


Perlawanan awal pagi tadi yang membabitkan pasukan Liverpool sememangnya suatu perlawanan yang amat dramatik, fantastik dan plastik. Menentang pasukan paling tercorot liga, Fulham FC di Craven Cottage bukanlah suatu perlawanan yang mudah. Ini kerana walaupun Liverpool memenangi perlawanan ini dengan keputusan 2-3, tetapi Liverpool dipaksa untuk berkerja keras sebelum gol penalti oleh kapten Fantastik Steven Gerrard di minit akhir perlawanan telah memberikan tiga mata berharga buat kita.

Jika dilihat pada perlawanan pagi tadi, sebenarnya Fulham masih lagi boleh Liverpool kalahkan tanpa perlu nak bersusah payah. Disebabkan Liverpool mempunyai pertahanan yang suka buat silap depan gol dan juga suka buat jaringan sendiri, maka Fulham dengan tersenyumnya dapat gol free dan gol mudah untuk berada dihadapan. Skrtel yang sebelum ini telah pum menjaringkan gol sendiri bagi pihak Lawan, telah menurunkan ilmunya kepada Kolo Toure pula pada perlawanan ini. Bayangkan seawal minit ke-8 lagi, bola hantaran lintang oleh Richardson yang lemah dan langsung tak merbahaya boleh silap Toure ni sepak. Kan didapatnya terkuis ke dalam gol sendiri. Walaupun nampak seperti padang yang kurang sekata dan membuatkan bola yang datang pun beralih-alih, tapi memandangkan bola dari Richardson ni pun tak merbahaya sepatutnya Toure kena lebih tenang untuk melepaskan rembatan.


Tak cukup dengan Toure, Skrtel pun buat perangai juga. Masalah gagal berkomunikasi dengan baik dengan Flanagan, mereka berdua telah berlaga. Akibatnya Skrtel telah buat magic pembunuh dimana kuisannya telah membuatkan bola tanggung didepan mata Richardson untuk mudah disudahkan. Itulah antara penyakit-penyakit pemain pertahanan yang amat sukar sekali nak buang. Kalau cara bermain-main di kawasan sendiri dan pass ke penjaga gol memang dah kurang dan nampak ada kemajuannya.

Terima kasihlah kepada Sturridge dan Coutinho serta Gerrard yang telah berjaya memberikan Liverpool tiga mata berharga untuk terus mengikut rapat tiga pasukan diatas tu. Walaupun perlawanan seakan berakhir dengan keputusan seri 2-2, Heitinga telah buat amal yang cukup besar dengan membelasah Sturridge di dalam kotak penalti. Macam biasa Gerrard tiada  masalah nak score sepakan penalti ni.


Suarez nampaknya dah dua perlawanan kena badi tak boleh nak buat jaringan. Kalau dah ada saja percubaannya yang terkena tiang, maknanya memang tak luck ler tu. Tapi walaupun beliau tak buat jaringan, sumbangan beliau untuk membuka ruang membuat gol memang harus dipuji. Cuma yang lain pun sama-sama gak tak der luck nak buat gol.


Secara keseluruhannya Liverpool semakin meningkat dari segi penguasaan dan cubaan menyerang. Dah tak nampak pemain-pemain kita main kedekut untuk buat gol sendiri. Permaiann lebih terbuka dan mantap. So BR hanya perlu nak settle kat pertahanan sahaja. Mungkin kembalinya Agger yang dimasukkan di penghujung perlawanan akan mendapat tempat utama untuk bergandingan dengan Skrtel dalam perlawanan akan datang.


Selepas ini pasukan Liverpool akan kembali bertemu dengan Arsenal. Perlawanan kali ini bukanlah perlawanan liga, tetapi perlawanan pusingan ke-5 FA Cup. Bermain di Emirates, so tak perlulah nak berangan nak kenduri gol lagi pada perlawanan nanti. Selepas aib dengan Liverpool 5-1 dan pagi tadi seri 0-0 pula dengan MU, memang Arsenal tak akan bagi peluang punya untuk Liverpool. Apatah lagi inilah peluang untuk membalas dendam bagi menutup keaiban lalu. So, tunggu dan lhat sahaja apa yang bakal terjadi. Harap-harapnya pasukan Arsenal yang tengah sengal-sengal ni, akan terus sengal pada perlawanan akan datang. YNWA.


FULHAM : Stekelenburg (Stockdale), Riether, Heitinga, Burn, Riise, Tunnicliffe, Sidwell, Kvist, Richardson (Kacaniklic), Holtby, Bent
SUBS : Stockdale, Hangeland, Kasami, Kacaniklic, Duff, Cole, Parker

LIVERPOOL : Mignolet, Cissokho, Toure, Skrtel, Flanagan, Gerrard, Henderson, Sterling (Teixeira), Coutinho (Agger), Suarez, Sturridge
SUBS : Jones, Agger, Kelly, Allen, Moses, Teixeira, Aspas


Fulham 2-3 Liverpool all goals and highlights... by EplHighlights

Share this article :

2 comments:

  1. entahlah ketika ni lebih baik jumpa pasukan pertengahan liga kalau pasukan bawah bawah ni dah tak ubah macam lawan pasukan top 4 hu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu ler psl. livepool main over confident dgn team2 bawahan ni. aakalanya byk main2 jer. dia kn tahu, team2 bawahan ni guna sistem bertahan n counter attack bl ada peluang. tu yg slalu liverpool kn.

      Delete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger