Headlines News :
.
Home » , , , » Januari 2013/14 transfer window yang muram

Januari 2013/14 transfer window yang muram

Written By Unknown on Saturday, February 1, 2014 | 22:00


Perpindahan Januari ini adalah perpindahan yang amat mengecewakan. Tiada sesiapa pun pemain baru yang mampu Liverpool beli malahan secara pinjaman sekalipun. Selama sebulan masa yang telah diberikan untuk membeli belah pemain antarabangsa, malangnya skuad pengurusan Liverpool gagal memanfaatkn masa tersebut untuk menguatkan skuad yang penuh dengan pemain cedera ketika ini.

Jikalau adapun pemain yang masuk adalah Mr. Dunkin Donuts. Tah posisi mana dia ni nak diletak pun tak tahulah. Yang lain-lainnya semua indah khabar dari rupa. Mohamed Salah pemain sayap kelahiran Egypt yang bermain di Basel FC, adalah paling lama diburu oleh Liverpool. Malangnya dipenghujung kesudahan cerita, Chelsea berjaya memintas Liverpool untuk memilikinya. Begitu jug kisahnya dengan seorang lagi pemain sayap yang berasal dari Ukraine Yevhen Konoplyanka, di waktu jendela perpindahan hampir meniup wisel penamat, semua syarat-syarat perpindahan telah dipersetujui malahan medical pun dah lepas, malangnya tiba-tiba sahaja presiden kelab Dnipro Dnipropetrovsk tidak mahu sign kertas kerja untuk Konoplynka bermain di Premier League. Jawapannya gagal ler.

Selan itu Liverpool juga berminat untuk meminjam pemain pertahanan Manchester City iaitu Micah Richards. Micah Richrds yang sering dipinggirkan dari kesebelasan utama MC telah menjadikan BR berminat untuk meminjam bagi mengisi kekosongan di bahagian pertahanan akibat ramai pemain diposisi tersebut cedera. Malangnya juga MC tidak membenarkan pemain ini pergi. Jadi melopong lagilah Liverpool.

Pada perpindahan kali ini juga sebenarnya Liverpool telah memberi peluang kepada pemain-pemainnya untuk menimba ilmu di kelab lain secara pinjaman. Pemain-pemain tersebut ialah :

  • Craig Roddan -> Accrington Stanley
  • Ryan McLaughlin -> Barnsley
  • Tiago Ilori -> Granada
  • Michael Ngoo -> Walsall
Pemain yang dijual pula dalah :
  • Adam Morgan -> Yeovil Town (free)
Persoalannya, mampukah Liverpool untuk mengekalkan kedudukan dalam empat terbaik liga untuk mendapatkan tiket layak ke kejohanan Champion league sehingga ke penghujung musim ini. Dengan senarai pemain utama yang tercedera masih membimbangkan, BR terpaksa bekerja keras dengan mengguna pakai pemain-pemain cergas yang sedia ada untuk mengharungi empat bulan lagi yang penuh dengan cabaran getir. Bayangan 50-50 pada ketika ini untuk mengekalkan kedudukan sekarang sudah pasti sesuatu yang kurang menggembirakan kita. Apapun penghujung musim bakal menjelma dan disana nantilah kita baru tahu kemampuan sebenar Liverpool.

Selamat berjuang wira-wira The Reds. YNWA....


Share this article :

1 comment:

  1. Sy tggu br sugn daudsu jamakudintp tu ar...anuar musa xkasi

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger