Headlines News :
.
Home » , , » Friendly 2011 - Liverpool 2-0 Valencia - Bermulanya detik kejayaan

Friendly 2011 - Liverpool 2-0 Valencia - Bermulanya detik kejayaan

Written By Unknown on Sunday, August 7, 2011 | 04:59

Perlawanan terakhir bagi Pramusim 2011/2012 menentang Valencia dihalaman sendiri sememangnya benar2 dimanfaatkan oleh Liverpool. Kemenangan 2-0 melalui jaringan Carroll (7) dan Kuyt (90) membuktikan persefahaman antara pemain mula menerbitkan rasa senyum bagi seluruh warga Liverpool. Penguasaan jentera tengah kita dalam perlawanan ini memberi gambaran bahawa mereka telah bersedia untuk bertempur di musim baru 11/12 ini.


Sebelum ini kita amat merisaukan tentang pertahanan Liverpool yang longgar. Dimana selepas 5 perlawanan persahabatan, pertahanan kita telah melepaskan 15 gol kesemuanya (setiap perlawanan 3 gol). Tetapi hari ini satu lagi pencapaian terbaik telah dibuat oleh kem Liverpool. Gandingan Carra, Agger, Aurelio dan Kelly amat dipuji sekali kerana berjaya mengekang serangan pihak lawan. Hanya berita yang kurang baiknya, Johnson terpaksa dikeluarkan seawal minit ke-7 kerana kecederaan lama berulang. Diharap ia tidak serius dan dapat beraksi untuk perlawanan pembukaan menentang Black Cat nanti.


Kemunculan semula Aurelio dari kecederaan dan Lucas dari bercuti, diharap dapat menambahkan lagi perisa dalam ramuan kejayaan Liverpool. Apa yang pasti selepas ini kita menunggu pula kemunculan wira Uruguay di Copa Amerika Luis Suarez dan juga kapten fantastik Steven Gerrard sebagai pelengkap dalam ramuan Dalglish.


Secara keseluruhan, permainan malam tadi dikuasai oleh Liverpool walaupun sedikit goyah pada separuh masa kedua dengan asakan bertali arus pemain Valencia. Aquilani masih meneruskan misinya menambat hati Dalglish. Sementara kehadiran Ngog dan Joe Cole tidak menampakkan sebarang perubahan. Hanya sepakan percuma Joe Cole yang menjadi punca Kuyt untuk menjaringkan gol sahaja boleh dibanggakan. Selebihnya hanya mengeluarkan peluh berlari2 tanpa arah tujuan.

Apa yang pasti, skuad Liverpool sudah bersedia membunyikan semboyan peperangan dalam misi mengejar kejuaraan merangkuli 3 piala yang disertai iaitu Premier League, FA Cup dan juga Curling Cup. Selamat maju jaya pejuang2 kita. Anda tetap tidak keseorangan. YNWA....

Senarai pemain Liverpool

Reina, Johnson (Kelly "7"), Carragher, Agger (Kyrgiakos "79"), Aurelio (Robinson "46"), Henderson (Kuyt "58"), Adam (Flanagan "74"), Spearing (Lucas "46"), Downing (Maxi "58"), Aquilani (J Cole "58"), Carroll (Ngog "58")

Opssss... Rupanya masih sayang lagi Mr. Rafa ni kat Liverpool yer. Sanggup juga dia datang nak tengok game ni. Mungkin saja nak mengimbau kenangan silam kot. Maklumlah Liverpool dan Valencia adalah dua kelab yang pernah dibimbingnya serta menaikkan namanya.


Mamat nie... langsung tak boleh bla... Lain yang disuruh, lain pula yang dibuat
Share this article :

3 comments:

  1. oh aurelio ku...bkn sekadar ensem tp setiap kali main liv pasti mng! ;-)

    ReplyDelete
  2. When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added"
    checkbox and now each time a comment is added I get several e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove people from that service?

    Thank you!

    my website: ritchey

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger