Headlines News :
.
Home » , » Game 1 BPL 11/12 - Liverpool 1-1 Sunderland

Game 1 BPL 11/12 - Liverpool 1-1 Sunderland

Written By Unknown on Sunday, August 14, 2011 | 19:41

Perlawanan pembukaan bagi musim 11/12 antara Liverpool menentang Sunderland boleh dikatakan perlawanan memanaskan enjin diesel bagi kedua2 pasukan. Keputusan seri sudah memadai dan adil bagi kedua2 pasukan kerana setiap pasukan masih mencari rentak setelah sekian lamanya berehat panjang.

Diawal babak perlawanan sememangnya kita merasakan bahawa pasukan kesayangan kita bakal memenangi perlawanan ini. Ini kerana separuh masa pertama pemain2 kita telah menunjukkan permainan yang menarik sekali. Dalglish dengan beraninya telah menurunkan keempat2 pemain baru dalam  pembelian musim panasnya iaitu Charlie Adam, Jordan Henderson, Stewart Downing serta pemain yang tidak sampai 48 jam berada di Anfield, Jose Enrique.


Beberapa percubaan dari Suarez, larian solo serta terus membuat percubaan yang terkena palang oleh Downing adalah antara skrip2 yang mereka cipta untuk cuba menjaringkan gol. Seandainya penalti Suarez serta jaringan Carroll itu disahkan, sudah pasti Liverpool tersenyum memenangi perlawanan dengan 3-1. Malangnya Suarez menendang ke bulan bola sepakan penalti tersebut dan Carroll dipersalahkan kerana menolak pertahanan Sunderland sebelum menjaringkan gol. Apapun terima kasih kepada Suarez kerana berjaya juga menebus kegagalan sepakan penaltinya dengan menjaringkan gol hasil dari sepakan percuma Adam.


Babak kedua, tiba2 sahaja pemain2 Liverpool seperti hilang punca. pemain2 Sunderland mula menguasai permainan. Jentera midfield Liverpool tidak berfungsi dengan baik. Akibatnya, sepakan gunting Larsson menerjah ke jaring menewaskan Reina. Memasukkan Kuyt untuk mengantikan Henderson serta Meireles untuk Suarez tidak menampakkan banyak perubahan. Adakah Liverpool terpaksa juga memerlukan aura Steven Gerrard dalam setiap perlawanan?..


Apapun kesian juga kepada Suarez. Itulah nasib apabila digelar pemain terbaik Copa Amerika 2011. Suarez sentiasa menjadi sasaran pemain lawan dengan beberapa terjahan keras. Carroll? Masih lagi belum menemui kualiti yang terbaik. Adakah Carroll ini serupa dengan bekas penyerang kita dahulu Peter Crouch?..

Pemain Liverpool:
Reina, Flanagan, Carragher (c), Agger, Enrique, Henderson (Kuyt) "61", Lucas, Adam, Downing, Suarez (Meireles) "75", Carroll.

p/s: Meireles nampak ganas betul dengan rambut terbarunya ala2 TROJAN. Agak2 pemain2 lawan seram x?
Share this article :

1 comment:

  1. mcm hero tamil la..memula kena sepak terajang..lps tu bangkit n terus bangkit dan tidak menoleh ke belakang lg...itulah liverpool nnt ;-)

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger