Headlines News :
.
Home » , , » Gary Cahill - Dalglish tawar £ 14m dan David Ngog pada Bolton

Gary Cahill - Dalglish tawar £ 14m dan David Ngog pada Bolton

Written By Unknown on Thursday, August 18, 2011 | 06:29

Selepas diberi lampu hijau oleh pemilik Liverpool John Henry untuk membeli lagi pemain, Dalglish meneruskan lagi usahanya untuk membeli pemain dalam memperkemaskan lagi skuad Liverpool. Terkini Dalglish dilaporkan telah bersedia untuk membuat satu lagi pembelian pemain pertahanan Gary Cahill dari pasukan Bolton sebelum tutupnya jendela perpindahan bagi musim panas ini.

Dalglish telah pun mengenal pasti pemain antarabangsa England ini sebagai pembelian terakhir selepas memiliki Jose Enrique, Doni, Henderson, Stewart Downing dan Charlie Adam. Apa yang pasti Dalglish akan "hijack" Cahill yang sebelum ini adalah antara pemain didalam radar pasukan Arsenal. Cahill adalah pemain yang amat sesuai sekali mengisi posisi pertahanan tengah. Ini kerana pemain sedia ada seperti Agger dan Skrtel sering mengalami kecederaan sementara Carragher dan Sotirios Kyrgiakos pula sudah berada dipenghujung karier masing2.

Sebelum ini, pengurus Bolton Owen Coyle yang sememangnya berminat untuk memiliki David Ngog, telah gagal dalam bidaannya terhadap Liverpool. Dikesempatan ini, Dalglish akan menggunakan umpan Ngog ditambah £ 14m untuk memiliki Cahill. Owen Coyle berharap Liverpool dapat membuat sesuatu keputusan yang rasmi dalam perpindahan ini sambil mengaku beliau masih tidak menyangka Cahill antara nama2 yang hangat diminati oleh beberapa kelab lain masih lagi berada di Reebok.

"Saya benci untuk mengatakan ini kerana dia adalah salah satu pemain saya," kata Coyle. "Tetapi jika saya berada di salah satu dari dalam kelab elit, maka Gary sudah pasti akan menjadi nama pertama dalam senarai pembelian saya."

Sebelum ini, Bolton menuntut harga tidak kurang dari £ 18m untuk membeli Cahill. Dengan ini Dalglish berharap bahawa £ 14m dan Ngog sudah cukup untuk memiliki pertahanan England ini. Liverpool sebenarnya  telah berkali-kali dikaitkan dengan pertahanan Stoke, Ryan Shawcross tetapi ia kelihatan seolah-olah kelab itu berazam untuk mengekalkan bekas pemain Manchester United itu untuk sekurang-kurangnya satu lagi musim.

Kata2 Dalglish "Cahill adalah pemain terbaik yang bakal mengantikan John Terry di bahagian pertahanan England. Oleh itu kami wajib memilikinya didalam skuad kami".

Share this article :

2 comments:

  1. memula dgr sy igt tim cahill. then trus kata..ala wat pe mamat tu..bkn best pon..rupa2 nyer salah og daaaa

    ReplyDelete
  2. p/s nk minta alamat n nama penuh. nk hntr kad raya. send kat emel sy: kolamhempedu16@hotmail.com.tq

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger