Headlines News :
.
Home » , , » Perpindahan musim panas 11/12 - Jose Enrique pemain ke 5 melengkapkan skuad

Perpindahan musim panas 11/12 - Jose Enrique pemain ke 5 melengkapkan skuad

Written By Unknown on Saturday, August 13, 2011 | 13:12

Rasanya SG tak terlambat lagi ingin mengucapkan "Selamat Datang ke Anfield"  kepada pemain kelima yang baru sahaja Liverpool miliki. Beliau tidak lain lagi ialah Jose Enrique. Kehadiran beliau di Kem Latihan Melwood pada hari Khamis lalu menarik nafas lega kepada peminat2 Liverpool. Ini kerana permasalahan mengenai pertahanan kiri terjawab sudah dengan kehadiran beliau untuk ujian perubatan.

Semalam bersamaan hari Jumaat, Jose Enrique akhirnya telah menurunkan tanda tangannya di surat kontrak. Dengan yuran perpindahan sebanyak £5.5 million dari Newcastle United, Jose Enrique sememangnya sudah lama dikaitkan dengan Liverpool. Walaupun ia menjadi rebutan antara Liverpool dan Arsenal, tetapi aura Andy Carroll telah membuatkan Jose Enrique lebih teruja untuk bersama Liverpool.


Pemain pertahanan dari Sepanyol ini, menyertai Liverpool tidak sampai 24 jam dari tempoh perlawanan pembukaan Barclays Premier menentang Sunderland di Anfield. Walaubagaimanapun ini tidak bermakna beliau tidak boleh beraksi untuk perlawanan pembukaan ini. Ini kerana, Jose Enrique ada bermain untuk Newcastle dalam perlawanan pramusim dan ia bersedia untuk dipanggil bila2 masa sahaja apabila diperlukan oleh Dalglish.



"Jika pengurus perlu saya, saya bersedia untuk bermain," kata Enrique. "Saya sudah bermain untuk Newcastle dalam pra-musim, walaupun hanya dua atau tiga perlawanan dan saya patut cergas dan jika pengurus perlu saya, saya bersedia untuk bermain.

"Cita-cita saya adalah memenangi semua piala dengan Liverpool pada tahun ini. Kita tidak akan bermain dalam Liga Juara-Juara, jadi perkara yang paling penting adalah untuk mencuba dan memenangi liga."

Apapun, skuad Liverpool kini sudah lengkap untuk mengharungi kejohanan2 di musim 2011/2012 ini. Diharap Dalglish akan dapat menggunakan kepakaran mereka2 ini dalam merealisasikan impian mengejar mahkota Liga. YNWA..
Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger