Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Suku Akhir Carling Cup 11/12 - Chelsea vs Liverpool

Preview : Suku Akhir Carling Cup 11/12 - Chelsea vs Liverpool

Written By Unknown on Tuesday, November 29, 2011 | 10:36

Dalam masa 10 hari, Selepas pertemuan dramatik minggu lalu, sekali lagi Liverpool akan bertandang ke stadium Stamford Bridge untuk menentang pasukan pengurus muda Andre Villas Boas (AVB). Kali ini pertemuan bagi merebut piala Carling di pusingan suku akhir sudah pastinya medan pertempuran sengit bakal berlaku.

Dalam perlawanan ini sekali lagi diatas kertas pasukan Chelsea memperolehi kelebihan untuk mengatasi Liverpool. Selain dari undian yang memihak mereka menjadi tuan rumah, mereka juga mempunyai rehat yang cukup berbanding Liverpool. 72 jam rehat yang mereka miliki berbanding Liverpool 48 jam selepas mengharungi perlawanan getir menentang pasukan Mak Siti semalam.

Itulah sebenarnya yang merisaukan Dalglish. Tahap kecergasan pemain2nya dengan waktu rehat yang terlalu singkat. Sememangnya kita ketahui, sudah pastinya pada perlawanan awal pagi nanti, Dalglish akan merombak kesebelasan utamanya dengan memberi peluang kepada pemain2 di bangku simpanan. Tetapi mana mungkin beliau akan menukar semua pemain. Pada pandangan SG, Maxi dan Bellamy sekali lagi akan diberi peluang bermain dalam kesebelasan utama dimana Hendo dan Downing bakal direhatkan.

Apapun segala kelebihan Chelsea dan kekurangan Liverpool hanyalah diatas kertas. Seperti yang berlaku sebelumnya ketika menentang mereka dan Mak Siti, ramai yang meramalkan Liverpool bakal kecewa. Tetapi hakikatnya Chelsea tersungkur dihalaman sendiri, sementara Mak Siti hampir mati terkejut akibat kurang oxsigen dikerjakan oleh Liverpool. Harapnya Liverpool dapat bermain baik awal pagi nanti. Lupakan seketika kemenangan di jambatan runtuh yang lalu. Fokus pada permainan dan cari mana2 skru untuk dilonggarkan dan seterusnya runtuhkan kembali jamban_tan Chelsea. YNWA...

Barisan kemungkinan Liverpool:

REINA
KELLY - COATES - AGGER - AURELIO
KUYT - SPEARING - LUCAS - MAXI
SUAREZ - BELLAMY

Saksikan siaran Langsung di:
Channel : ASTRO SuperSport 3 (817)
Tarikh : 30/11/2011 - esok pagi
Sepak mula : 03:40 pagi
Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger