Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Game 13 BPL 11/12 - Liverpool VS Manchester City

Preview : Game 13 BPL 11/12 - Liverpool VS Manchester City

Written By Unknown on Saturday, November 26, 2011 | 03:47

Ahad malam Isnin nanti kita akan menyaksikan pula pertembungan maut antara pasukan Liverpool menentang pasukan yang belum pernah tewas lagi musim ini iaitu Manchester City. Peluang bermain dihalaman sendiri sudah pastinya kita mengharapkan sesuatu keajaiban bakal dicipta oleh Liverpool terhadap pasukan jutawan ini.

Menjelang perlawanan malam esok, semestinya kita sudah boleh melupakan detik2 kemenangan merobohkan Jambatan Chelsea minggu lalu. Bukan tidak menghargai kemenangan tersebut, tetapi sebagai persediaan untuk mengelak kita dari terus dibuai mimpi indah kemenangan yang telah pun dimiliki. Fokus dan komitmen 100% terhadap perlawanan yang bakal dihadapi menjadikan Liverpool lebih bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan dalam setiap perlawanan yang dilalui.

Manchester City mula mengukir nama dalam top 4 carta semenjak musim lalu. Pemilik pasukan ini telah melimpahkan duit kepada pengurusnya Roberto Mancini untuk membentuk sebuah pasukan yang mantap. Dianggap Real Madrid Inggeris, kita tidak hairan apabila ramai bintang2 terkenal seperti Sergio Aguero, David Silva, Milner, Barry dan ramai lagi berjaya mereka miliki. Jika dibandingkan keupayaan mereka dengan pasukan Liverpool ketika ini jauh kita ketinggalan. Disini SG bukanlah nak merendah2kan kemampuan pasukan kesayangan SG ini. Tetapi SG hanya membandingkan kemampuan diatas kertas berdasarkan prestasi semasa.

Apapun itu hanya perbandingan diatas kertas, didalam padang apa pun boleh jadi. Kita mengharapkan sekali lagi Dalglish memberi peluang kepada Bellamy dan Maxi untuk bermain dalam kesebelasan utama seperti perlawanan menentang Chelsea minggu lalu. Kepantasan serta keserasian mereka berdua bersama Suarez banyak memberi perubahan kepada barisan serangan Liverpool . Tetapi tugas berat sudah pastinya bakal dipikul oleh Lucas serta barisan pertahanan kita. Sudah pastinya corak permainan pantas yang bakal dipamerkan oleh pasukan lawan jika gagal dibendung bakal mengundang masalah kepada kita. Kelincahan David Silva seharusnya diberi perhatian penuh oleh pemain2 kita. Kita akui Silva adalah pemain yang memainkan peranan besar untuk membuka ruang serta mencipta peluang untuk rakannya menjaringkan gol. Sewajibnya pemain ini dirantai ketat untuk bergerak bebas dan mencipta peluang.

Sebenarnya buka Silva sahaja yang perlu diawasi, malah pemain2 kita tidak boleh memandang rendah walau satu pemain pun dalam pasukan Manchester City. Mengunci beberapa orang pemain sekurang2nya dapat menyekat gerakan mereka untuk mara menguji Pepe Reina. Apapun SG tidak mengharapkan permainan cantik yang ditonjolkan oleh pasukan Liverpool. Yang penting walaupun peluang itu datang sekali sekala, sewajibnya peluang2 itu dimanfaatkan dengan jaringan. Apa guna bermain cantik tapi tewas. Biar bermain buruk, janji menang.. YNWA...

Barisan kemungkinan Liverpool

REINA
JOHNSON - CARRAGHER (C) - AGGER - ENRIQUE
ADAM - LUCAS
KUYT - MAXI - BELLAMY
SUAREZ

Saksikan siaran langsung perlawanan ini:
Channel : ASTRO SuperSport 3 (817)
Tarikh : 27 November 2011 (Ahad malam Isnin)
Preview : 11:00 malam
Kick Off : 12:00 tengah malam.
Share this article :

2 comments:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger