Headlines News :
.
Home » , , , » Selangor FC - Skuad pilihan 2012

Selangor FC - Skuad pilihan 2012

Written By Unknown on Sunday, November 27, 2011 | 05:30

Setelah hampir sebulan SG melupai arena bolasepak tempatan, hari ini dengan bangganya SG kembali aktif semula untuk menyanjungi pasukan bolasepak tempatan pada negeri yang disayangi. Selangor FC atau lebih dikenali Red Giants tanah tumpahnya darah SG. Walaupun mengharungi musim 2011 dengan prestasi hambar tanpa sebarang piala tetapi dengan semangat gergasi kelaparan, musim baru 2012 pasti Red Giants bakal menganas.

Apa ada pada Red Giants? Bagi peminat bolasepak tempatan sememangnya sudah mengetahui pasukan Selangor adalah satu2nya pasukan yang penuh dengan kejuaran sememenjak bolasepak ditubuhkan Dibumi Malaysia ini. Siapa yang tidak kenal lagenda bintang2nya yang telah mengharumkan nama pasukan negeri dan Malaysia. Siapa yang tidak tahu sejarahnya kegemilangannya di persada bolasepak tempatan. Jika dibandingkan dengan kelab bolasepak eropah, sudah pastinya satu lagi pasukan kesayangan SG, Liverpool FC memiliki identiti yang boleh disamakan dengan Selangor. Itulah antara sebab mengapa dua pasukan ini menjadi kegilaan SG menyanjunginya.

Musim baru 2012 bakal berkunjung tiba. Semua pasukan dalam Liga Malaysia telah mula mempersiapkan pasukan masing2. Tidak ketinggalan juga dengan pasukan Selangor telah mula mengemaskinikan skuad dengan membuang sampah sarap yang menghabiskan beras serta menyunting muka2 baru untuk berganding dengan pemain2 yang kekal dalam proses melengkapkan kuota pemain. Apapun sebelum itu diucapkan selamat datang kepada jurulatih baru Selangor Tuan Haji Irfan Bakti yang sudi menduduki kerusi panas untuk mengantikan K Deevan yang telah berambus pergi sewaktu Pusingan Piala Malaysia sedang berlangsung. Walaupun ketibaan Irfan ke kem Selangor menjadi bualan hangat oleh bekas pasukannya Terengganu, tetapi itulah dinamakan lumrah bolasepak, pemain serta pengurus akan sentiasa silih berganti mengikut prestasi semasa individu terbabit. Dah nama main bola, hidup pun macam bola yang bila2 masa saja boleh ditendang, dikutip, dibaling dan ditangkap mengikut kesesuaian.

Baiklah, sebagai permulaan untuk sesi pemanas badan dimusim baru ini, Berikut adalah senarai 24 pemain Selangor FC bagi musim 2012.


12 pemain yang dikekalkan :

PENJAGA GOL 
  1. Mohd Fairul Azwan B. Shahrullai
PERTAHANAN
  1. Mohd Razman B. Roslan
  2. Mohd Nasriq B. Baharom
  3. Mohd Asraruddin Putra B. Omar
  4. Gunalan A/L Padathan
TENGAH
  1. Mohd Safiq B. Rahim
  2. Mohd Amirulhadi B. Zainal
  3. Mohd Bunyamin B. Omar
  4. Azidan B. Sarudin
  5. Mohd Fitri Shazwan B. Raduwan
  6. Mohd Fazilidin B. Khalid
PENYERANG
  1. Amri Yahya
10 Pemain baru (1 import) :

PENJAGA GOL
  1. Norazlan B. Razali (Kuala Lumpur)
  2. Jeevananthan A/L Gunasekaran (USM FC)
PERTAHANAN
  1. Ramez Dayoub (Beirut, Lubnan) - Import
  2. Md Hasmarul Fadzir B. Hassan (Felda United)
TENGAH
  1. Khairul Anuar B. Khalid (Skuad Piala Presiden)
  2. Solihin B. Kanasian Abdullah @ K. Soley (Kelantan)
  3. Wan Hoesne B. Wan Hussain (Johor FC)
  4. Adib Aizuddin B. Ab Latif (Johor)
  5. Gurusamy Govandar A/L  Kandasamy
PENYERANG
  1. Surendren A/L Rasiah (Pahang)
  2. Famirul Asraf B. Sayuti (Pahang)
  3. Blaise Lelo Mbele (Congo) - Import   (Kontrak dibatalkan) 
  4. Bosko Balaban - Croatia (3/2/2012) Import
Sememangnya SG akui pemilihan pemain2 baru untuk masim baru ini kurang ternama sedikit. Tetapi harus diingat, apa ada pada nama sekiranya prestasi mereka jauh dari kebolehan. Selangor sudah merasai memiliki pemain2 ternama musim 2011 lalu, malangnya ramai antara mereka gagal menyinar. Apapun biar Irfan mengilap kebolehan mereka ini untuk membentuk skuad mantap. Yang pastinya Selangor sudah bersedia untuk mengembalikan zaman kegemilangannya.
Share this article :

2 comments:

  1. bonai mana?

    selangor = liverpool? ngeh ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  2. skang selangor no.4 dlm liga,kalah pusingan 2 ngan johor fc... mcm ne skang, liga AFC x main ker...adekh nk salah kn pemain import? lepas ni tunjukkn giant kita dlm piala malaysia plak ok.. selangor bangkit dari tidur...

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger