Headlines News :
.
Home » , , » Lucas cedera - Satu kehilangan besar

Lucas cedera - Satu kehilangan besar

Written By Unknown on Friday, December 2, 2011 | 12:34

Nak marah dan maki hamun RAMIRES & JUAN MATA tiada gunanya. Lumrah bermain bolasepak, sudah pasti akan sampai masanya seseorang itu akan berehat panjang diakibatkan kecederaan yang melanda.

Begitulah yang terjadi kepada pemain defensive midfielder Liverpool Lucas Leiva yang terpaksa menghabiskan musim ini dengan kecederaan lututnya. Liverpool terpaksa menerima hakikat, kemenangan ini dibalas dengan kehilangan mastermind ditengah padang. Diwaktu tahap persembahan beliau yang sedang berada dipuncak persembahan terbaik, sudah pasti prestasinya dicemburui oleh pemain lawan. Akibatnya Lucas menjadi mangsa terjahan samaada secara tak sengaja atau sebaliknya. Kita dapat saksikan tragedi bermulanya kecederaan Lucas ketika perlawanan suku akhir Carling Cup menentang Chelsea tempoh hari. Dimulakan dengan terjahan keras oleh Ramires kemudian disusuli pula pertembungan dirinya bersama Juan Mata. Selepas itulah kelihatan Lucas sudah mula terhincut2 dan kemudiannya meminta untuk dikeluarkan.

6 bulan MC atau dipendekkan cerita habis semusim tiada aksinya, membuatkan Dalglish memanggil semula Jonjo Shelvey yang dipinjamkan ke Blackpool untuk mengisi tempat yang ditinggalkan Lucas. Seperti yang kita ketahui, selain Lucas Liverpool juga memiliki J Spearing yang dapat mengalas tugas defensive midfielder. Jadi memanggil semula Shelvey sekurang2nya dapat mengurangkan tekanan terhadap Spearing. Dengan pengalaman yang ditimba di Blackpool, sudah pastinya Dalglish menaruh harapan tinggi terhadap Shelvey untuk meneruskan misi Liverpool.

Shelvey dan Spearing. Pengalaman mereka berdua ditagih selepas ketiadaan Lucas
Begitulah kisah suka duka Liverpool musim ini. Disaat prestasi pasukan diambang menuju kejayaan, berbagai dugaan terus menimpa. Jika sebelum ini Kapten Fantastik kita Steven Gerrard juga terus sambung menyambung MC, kini Lucas pula mengikut jejak langkahnya. Apapun diharap Gerrard cepat sembuh untuk segera membantu pasukan yang sedang kecacatan dibahagian tengah. Kepada Lucas pula selamat bercuti semoga anda juga cepat sembuh. Kalau boleh kembali semula seawal dari tarikh ramalan. YNWA..

P/S: Teringat kisah  terkehelnya kaki arshavin dan Michael Owen.. Ngeri...

Video kecederaan Lucas.

Share this article :

1 comment:

  1. kalu bab2 injured ni hanya 1 nama je sy igt smpi bila2.. ALF-INGE HAALAND..

    igt lg x?

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger