Headlines News :
.
Home » , , , » BPL 2013/14 (Game 14) - Liverpool 5-1 Norwich City

BPL 2013/14 (Game 14) - Liverpool 5-1 Norwich City

Written By Unknown on Thursday, December 5, 2013 | 12:07


Suarez buat magic lagi. Kali ini bukan satu atau dua gol, tetapi empat gol yang disumbangkan oleh beliau untuk mensandwichkan cabaran Norwich City 5-1 di Anfield awal pagi tadi. Memang berbaloi kita berjaga hingga ke subuh pagi tadi dengan jumlah jaringan yang amat memberangsangkan dan mempersonakan..

Magic Suarez bermula dari percubaan jarak jauh 40 meter yang menjunam masuk tanpa dapat diselamatkan oleh penjaga gol Norwich John Ruddy. Gol kedua Suarez muncul selang empat belas minit kemudian hasil dummy Steven Gerrard dari sepakan sudut Coutinho. Tidak cukup itu, Suarez kembali dengan gaya solonya untuk memperkotak katikkan pertahanan Norwich sebelum membuat rembatan deras menggegar gawang Norwich. Separuh masa pertama tamat dengan keputusan Liverpool 3-0 Norwich.


Separuh masa kedua bersambung dan Liverpool terus menguasai permainan diselang selikan serangan balas Norwich yang kurang merbahaya. Seperti biasa sepakan percuma yang dihadiahkan kepada Liverpool di luar kotak penalti telah dimanfaatkan dengan baik oleh Suarez untuk menjadikan kedudukan semasa 4-0. Tapi malang yang tidak berbau, Bradley Johnson berjaya mencuri satu gol untuk Norwich apabila tandukan kemasnya gagal diselamatkan oleh Mignolet. Terkejut dengan kebolosan tersebut, Liverpol terus mengasak untuk menambah lagi jaringan. Hasilnya gerakan Suarez yang telah melorongkan kepada Sterling berjaya disempurnakan dengan baik. Keputusan muktamad LIverpool 5-1 Norwich.


Sepatutnya Liverpool mampu untuk menjaringkan lebih dari 5 gol. Tetapi tiang dan kecekapan John Ruddy telah banyak menafikan percubaan yang bertali arus. Ketiadaan Lucas yang direhatkan dibangku simpanan telah digunakan sebaik mungkin oleh Joe Allen untuk membuktikan kelibatnya masih berbisa. Begitu juga Sterling yang mungkin telah kena bahan oleh BR diatas kemerosotannya pada perlawanan lalu, telah kembali bersemangat untuk membuat serangan. Aspas telah dimasukkan oleh BR untuk menggantikan Suarez pada minit-minit terakhir perlawanan. BR saja jer nak bagi semangat untuk Aspas yang terlalu lama berehat. Apapun kemenangan ini tetap tidak mengubah kedudukan pasukan Liverpool ditangga ke-4 liga.

LIVERPOOL : Mignolet, Flanagan, Agger, Skrtel, Johnson, Allen, Gerrard, Henderson (Alberto), Sterling, Coutinho, Suarez (Aspas).
# Subs : Jones, Toure, Sakho, Moses, Alberto, Aspas, Lucas

NORWICH CITY : Ruddy; Martin, R Bennett, Bassong, Olsson; Johnson, Fer (Whittaker), Howson, Hoolahan (Josh Murphy), Redmond, Elmander (Hooper)
# Subs : Nash, Whittaker, Turner, Hooper, Garrido, Becchio, Josh Murphy


EPL: Liverpool 5-1 Norwich City (all goals... by tapchibongda-vn


Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger