Headlines News :
Home » , , , » BPL 2013/14 (Game 18) - Manchester City 2-1 Liverpool

BPL 2013/14 (Game 18) - Manchester City 2-1 Liverpool

Written By saleehs gerrard on Friday, December 27, 2013 | 12:14


Seperti yang dijangka oleh semua pihak, Manchester City tetap gagah dan berkuasa dihalaman sendiri untuk mengekalkan rekod kemenangan selepas mengalahkan Liverpool pada perlawanan tengah malam tadi. Biasalah bila dah bermain kat kampung sendiri, lepas tu pengadil pun senget sikit ke pihak MC, so terpaksa jugalah menerima kekalahan ini walaupun hakikatnya kekecewaan melanda. Baru 5 hari memegang tampuk takhta liga, dah kena bagi balik kat Arsenal dan kena terajang duduk tangga ke-4 pula. huhuhu


Tapi yang paling peliknya takkan Liverpool kalah 2-1 je? emmmm. kira kalah bermaruah le jika nak dibandingkan dengan geng-geng MUnyet, Spurs dan juga meriam yang kena belasah bagai tak ingat. Sepatutnya MC yang bakal berputih mata dan paling tidak pun berkongsi satu mata. Tapi macam yang saya cakapkan tadi pengadil dah bikin kantoi untuk berlaku lebih adil dalam perlawanan ini. Yang paling sakit hatinya apabila linesman yang mungkin terlebih teguk wain, suka-suka saja angkat bendera offside padahal Sterling masih lagi daam kedudukan onside ketika Suarez mengumpan kepadanya. Kalau tak, 2-2 dah tentu keputusan yang adil. huhu.


Perlawanan tinju meninju di hari boxing ini memang sama-sama hebat, rancak dan mendebarkan. Barisan pemain-pemain muda Liverpool yang boleh dikatakan setahun jagung ni masih mampu lagi utuk mengunci pergerakkan bintang berkilauan MC yang diterajui yaya, Nasri dan Silva ini dari bergerak bebas sesuka hati emak bapak mereka. Cuma silapnya pemain-pemain Liverpool ni akan lembab sikit nak turun berkampung bila kena serangan hendap sepantas kilat selepas buat aksi menyerang. Itulah hasilnya yang terjadi dalam detik-detik gol kedua MC jaringan Negredo. Bab gol Kompany ni memang tak nak salahkan Skrtel pun sebab terbagi juga beliau jaringkan gol. Dah ikat bagai nak rak pun, masih sempat lagi nak hulur kepala tanduk bola. Tah belajar dengan lembu liar mana pun si Kompany ni, saya pun tak tau. Kuat betul menanduknya.



Macam yang saya perkatakan sebelum ni, Suarez pasti kan kena rantai digelangi rindu. Harap dia nak score memang susah gila tetapi walaubagaimanapun masih lagi mampu untuk membuat hantaran-hantaran yang mampu untuk memusnahkan keangkuhan MC. Malangnya Sterling, Henderson dan Coutinho tetap huru hara dihadapan gawang dan paling kempunan pun Joe Hart yang kena beku kat bangku simpanan sebelum ni, cekap bagai tak ingat. Nasib baiknya Sterling tak tamak untuk bagi Coutinho score. Kalau tak pasti bola tah kemana halanya. Cissokho yang lama bercuti diberi kepercayaan untuk mengisi pertahanan kiri tetap tidak menghampakan walaupun sifat malu-malu tu masih ada lagi. Macam dah tahu nak kalah, BR saja bagi peluang kepada Aspas yang memang lama sangat dibuang daerah bermain untuk menggantikan Lucas pada 10 minit terakhir perlawanan. Tapi macam tu jugalah keadaannya, tak nampak pun apa yang berubah kat mamat ni.


Secara keseluruhannya walaupun kalah, saya tetap berpuas hati dengan persembahan yang ditunjukkan oleh pemain-pemain Liverpool kita. Baru 18 perlawanan masih ada berbaki 20 perlawanan lagi yang bakal menanti. Jika aksi-aksi begini terus dipersembahkan oleh mereka ini, slot ke Champion League memang dalam tangan. Kalau dapat jadi juara lagilah meletopppp. Selepas ini Liverpool dipaksa lagi untuk bermain dihalaman orang untuk bertemu "The Special One" Jose Mourinho dan Chelsea di jambatan runtuh pada hari Ahad nanti. Cabaran besar menanti kerana rekod Chelsea di rumah sendiri ni sama juga kebalnya macam MC. Harap-harapnya penutup perlawanan bagi tahun 2013 ini biarlah ia membawa seribu kebahagian kepada kita peminat setia Liverpool FC. YNWA.



MANCHESTER CITY : Hart, Zabaleta, Lescott, Kompany, Kolarov, Fernandinho, Yaya Toure, Nasri (Milner), Silva (Garcia), Negredo (Dzeko), Navas
SUBS : Pantilimon, Clichy, Boyata, Garcia, Milner, Dzeko, Nastasic

LIVERPOOL : Mignolet, Cissokho, Skrtel, Sakho, Johnson, Lucas (Aspas), Allen, Henderson, Sterling, Coutinho (Moses), Suarez
SUBS : Jones, Toure, Agger, Alberto, Aspas, Moses, Smith


Manchester City vs. Liverpool 2 - 1 All Goals by Oleeh-1



Share this article :

2 comments:

  1. ref n linesman dpt hadiah rasuah sempena krisman

    ReplyDelete
  2. aku dah lama aman dari memaki hamun refree dan linesman...nampak gaya dorang dah start balik bekerja sebagai taik epl bagi memenangkan pasukan dari kampung yahudi

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger