Headlines News :
.
Home » , , , » Preview : BPL 2013/14 (Game 14) - Liverpool vs Norwich City

Preview : BPL 2013/14 (Game 14) - Liverpool vs Norwich City

Written By Unknown on Wednesday, December 4, 2013 | 13:14


Sudah lama rasanya kita tak berjaga awal pagi untuk menyaksikan perlawanan yang membabitkan pasukan kesayangan kita Liverpool FC. Kali terakhir kita menyaksikannya ialah pada penghujung bulan September lalu ketika menentang pasukan Manchester United dipusingan ke3 Capital One Cup dimana Liverpool tewas dalam perlawanan tersebut di Old Trafford.

Awal pagi esok, kita gagahkan diri kita untuk mengadap tv setelah sekian lama lena diulit bantal akibat kurang berminat untuk menyaksikan pasukan lain bermain. Pada awal pagi esok Liverpool akan menerima kunjungan pasukan Norwich City di Anfied dalam misi menebus maruah yang tercalar akibat kekalahan kepada pasukan Hull City pada perlawanan hari Ahad yang lalu.

Rekod pertemuan
(EPL) 19 Jan 2013 -> Liverpool 5 - 0 Norwich City
(EPL) 29 Sep 2012 -> Norwich City 2 - 5 Liverpool
(EPL) 28 Apr 2012 -> Norwich City 0 - 3 Liverpool
(EPL) 23 Oct 2011 -> Liverpool 1 - 1 Norwich City

Jika dilihatkan rekod pertemuan lalu, Liverpool sememangnya tidak menghadapi sebarang masalah untuk menewaskan pasukan Norwich ini. Ibarat seperti makan sandwich sahaja Liverpool mengerjakan mereka. Tetapi itu dulu, bukan sekarang. Dulu ditendang sekarang bukan calang-calang. Sebab apa saya katakan sedemikian. Memandangkan pasukan Liverpool ini kerap alpa terhadap lawan yang lemah, maka nak mengharapkan keputusan seperti yang lalu sukar untuk diungkapkan.

Bukan mahu melemahkan semangat Liverpool apalagi terlalu yakin untuk Liverpool membenam mudah cabaran Norwich. Seandainya Chris Hughton bijak meneliti corak permainan yang diguna pakai oleh Hull City ketika menewaskan pasukan Liverpool tempoh hari, pasti Liverpool juga bakal menggigit jari. Branden Rodgers semestinya tidak akan mahu melakukan kesilapan untuk kali ketiga berturut-turut dengan menurunkan pemain yang kurang memberangsangkan serta tidak meletakkan posisi pemain mengikut kemampuan mereka. Saya yakin, BR akan menebus kembali kesilapan lalu demi mengelakkan Liverpool terus jatuh dari kelompok terbaik liga.

Apapun kita masih mengharapkan Liverpool akan terus bangkit demi mengejar kedudukan paling terbaik dalam liga. Tidak guna bermain bermatian-matian untuk menang dengan pasukan ternama tetapi lemah longlai ketika bertemu pasukan ayam. Tiga mata penuh wajib diperoleh untuk menjadikan bersengkang mata kita diawal pagi amatlah berbaloi-baloi. YNWA.


LIVERPOOL VS NORWICH CITY
[Game 14 | Barclays Premier League 2013/14]

Venue : ANFIELD Stadium
Tarikh : 05 December 2013 | Khamis
Waktu : 03:45 pagi
Channel : Astro SuperSport [CH810] | Astro SuperSport HD [CH831 HD]
Live Streaming : LINK 1 | LINK 2 | LINK 3 | LINK 4 | LINK 5 (register user sahaja)

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger