Headlines News :
.
Home » , » Game 7 Liga Super 2011 - Negeri Sembilan 1-2 Selangor

Game 7 Liga Super 2011 - Negeri Sembilan 1-2 Selangor

Written By Unknown on Sunday, March 13, 2011 | 06:54

SELANGOR bangkit daripada ketinggalan untuk menewaskan Negeri Sembilan 2-1 pada aksi ketujuh Liga Super di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi malam tadi. Kemenangan keempat itu membolehkan Selangor kini melonjak naik ke tangga ketiga di belakang Kelantan dan Felda United. Kelantan mencatat kekalahan pertama musim ini setelah tewas 0-2 kepada Pahang di Kuantan manakala Felda United mudah menundukkan pasukan tercorot, Perlis 2-0 di Kangar. Ketiga-tiga pasukan teratas itu berkongsi 14 mata tetapi dibezakan dengan perbezaan gol.

Seawal minit ke-11, Selangor sudah ketinggalan apabila Shahurain Abu Samah mudah menyempurnakan sepakan penalti untuk gol pertama Negeri Sembilan setelah S. Kunanlan dijatuhkan penjaga gol Selangor, Iqbal Suhaimi. Tamat separuh masa pertama, Negeri Sembilan mendahului 1-0.


Namun pada minit ke-60, kapten Selangor, Amri Yahyah pantas menolak masuk gol penyamaan setelah menerima lorongan cantik Safiq Rahim dari tengah. Safiq kemudian muncul wira Selangor apabila berjaya menanduk cantik bola lambungan P. Gunalan dari sebelah kiri untuk gol kedua pelawat pada minit ke-78.

Untuk perlawanan kelapan Liga Super selepas ini, Selangor akan bertemu Pahang di Stadium Shah Alam pada 2 April depan. Namun Selangor terlebih dahulu akan beraksi pada saingan suku akhir Piala FA bertemu Johor di Stadium Shah Alam pada Selasa ini dan di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin pada Sabtu depan.


NEGERI SEMBILAN: 25.Farizal Marlias, 3.Tengku Qayyum Ubaidillah Tengku Ahmad, 12.Shukor Adan (c), 14.G. Mahathevan (18.Muszaki Abu Bakar), 16. Qhairul Anwar Roslani, 9.Shahurain Abu Samah (23.Ahmad Aminuddin Shaharuddin), 10.Abdul Halim Zainal, 17.Idris Karim, 9.S. Kunanlan, 13.Ahmad Fakri Saarani (8.Zaquan Adha Radzak), 20.Hairuddin Omar.

SELANGOR: 22.Iqbal Suhaimi, 3.Razman Roslan, 5.Khairul Anuar Baharum, 16.Yosri Derma Raju, 15.P. Gunalan, 20.Amirulhadi Zainal, 8.Safiq Rahim (9.Rudie Ramli), 18.Azidan Sarudin, 14.Hardi Jaafar (25.Fazilidin Khalid), 17.Amri Yahyah (c), 23.Fadzli Saari (24.Fitri Shazwan Raduwan).


Sumber : www.faselangor.my
Share this article :

4 comments:

  1. jom tengok selangor - johor FC kat shahalam.

    ReplyDelete
  2. I do not even know how I finished up here, however I assumed this
    post used to be great. I do not understand
    who you are but definitely you are going to a famous blogger when you are not already.
    Cheers!
    Also visit my web site ... colonias

    ReplyDelete
  3. Admiring the time and energy you put into your website and in depth information you provide.
    It's nice to come across a blog every once in a while that isn't the same out
    of date rehashed material. Wonderful read! I've saved your site and I'm adding your
    RSS feeds to my Google account.
    Feel free to surf my web page ... pizza games urbandale

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger