Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Game 9 BPL 11/12 - Liverpool VS Norwich City

Preview : Game 9 BPL 11/12 - Liverpool VS Norwich City

Written By Unknown on Friday, October 21, 2011 | 23:06

Selepas pulang dari sesi perlawanan persahabatan (ala2 Liga Eropah) menentang Rangers tempoh hari, esok perlawanan realiti menjelma kembali. Menantikan kunjungan pasukan The Canaries di stadium keramat Anfield, kita sudah pastinya mengharapkan 3 mata penuh bakal diperolehi.

Kehadiran Norwich City yang telah dinaikkan pangkatnya ke Premier League musim ini, kita tidak seharusnya memandang rendah terhadap kemampuan mereka. Setelah mengharungi 8 perlawanan liga, mereka telah berjaya mengumpulkan 11 mata hasil dari 3 kemenangan, 2 seri, 3 kekalahan dan kini menduduki tangga ke 9 dalam liga. Dari apa yang kita lihat, anak2 buah Paul Lambert ini jika tidak diawasi, sudah pastinya padah akan menimpa pasukan Liverpool.


Bagi pasukan Liverpool pula, dengan kembalinya Agger dan Johson dari senarai kecederaan sedikit mengembirakan kita. Seperti yang kita ketahui, posisi Agger yang diisi oleh Skrtel semenjak kecederaannya sedikit longgar dengan prestasi yang tidak menentu. Begitu juga penampilan Johnson yang amat kita rindukan. Semenjak musim baru ini bermula, Johnson hanya berada di atas padang selama 9 minit sahaja iaitu ketika perlawanan menentang Stoke City. Kita mengharapkan kelibatnya mampu memberi kelebihan kepada pasukan, walaupun ketika ini Martin Kelly tidak bermasalah untuk memikul tugas beliau.


Adakah Dalglish akan menurunkan kesebelasan utama yang sama seperti ketika perlawanan menentang pasukan Setan Merah minggu lalu. Atau kemungkinan juga Dalglish akan membuat rombakan selepas aksi perlawanan persahabatan lalu. Sebenarnya kita mengharapkan Dalglish perlu bijak menggunakan pemain2 yang ada. Sistem pertukaran pemain adalah perlu untuk menukar corak permainan yang kita lihat hampir sama sahaja setiap kali perlawanan. Hakikatnya, walau siapapun diturunkan esok, Hanya Dalglish lebih memahami strategi permainan. Diharap 3 mata penuh berjaya diperolehi untuk merapatkan jurang pasukan2 yang semakin jauh meninggalkan kita. YNWA....

BARISAN KEMUNGKINAN LIVERPOOL

REINA
JOHNSON - CARRAGHER - AGGER - ENRIQUE
KUYT - ADAM - LUCAS - DOWNING
GERRARD - SUAREZ

Saksikan SIARAN LANGSUNG perlawanan ini di :-
Channel : ASTRO SuperSport3 (817)
Tarikh : 23/10/2011 - Ahad
Waktu : 12:30 pagi (Waktu Malaysia)

p/s: Sebelum perlawanan ni, layan dulu game Terengganu vs Selangor. Harap Selangor bangkit dan terus maju.. 3-0 dicari...
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger