Headlines News :
.
Home » , » Suku Akhir (1) Piala Malaysia 2011 - Selangor 3-1 Perak

Suku Akhir (1) Piala Malaysia 2011 - Selangor 3-1 Perak

Written By Unknown on Monday, October 10, 2011 | 23:49


Malam tadi sekali lagi pasukan Selangor membuktikan bahawa mereka adalah gergasi yang dahagakan kejuaraan. Dengan membawa bekalan 2 gol untuk dibawa ke Ipoh nanti, ia memberikan sedikit keselesaan untuk Selangor melangkah  ke pusingan seterusnya.

Bermain di Stadium Shah Alam, selangor berjaya mengalahkan pasukan Perak dengan jaringan 3-1. Pemain yang dilabelkan pakar sepakan percuma di Malaysia, Safiq Rahim telah membuktikan bahawa beliau memang layak digelar hero. 2 sepakan percuma yang cantik oleh beliau telah berjaya menghasilkankan 2 gol terbaik pada malam tadi. Tidak cukup dengan itu, Amirul Hadi Zainal juga mencatatkan nama sebagai penjaring untuk menjaringkan gol ke-3.

Selangor yang berubah watak selepas pemecatan K. Devan bulan lalu, sememangnya mempamerkan mutu permainan yang  menghiburkan. Menguasai hampir keseluruhan perlawanan dengan kemantapan pemain2 di setiap sudut membuatkan pemain2 Perak kelemasan. Hanya selepas kemasukan Akmal Rizal berjaya mengubah corak permainan Perak yang sebelum ini tenggelam. Hasilnya perak berjaya juga menjaringkan 1 gol hasil dari salah faham pertahanan Selangor yang menyangkakan bahawa ada pemain Perak berada didalam kedudukan offside. Selepas itu Perak gagal merapatkan jurang walaupun Selangor bermain dengan 10 orang setelah Bunyamin dilayangkan kad merah.

Apapun, tahniah kepada P. Maniam dan anak2 buahnya yang semakin menceriakan penyokong Selangor. Diharap selepas ini, Selangor terus mempamerkan mutu permainan yang lebih sempurna untuk menjamin MISI 33 tercapai.
Share this article :

2 comments:

  1. adeh deh deh..cpt je up entry bla mng...acu klh..lps semggu br nmpk muka hikhik

    ReplyDelete
  2. kah3... Anies ni.. asyik nak dengki jer... rileks2... tgh amik semangat nak melayn setan sabtu nanti..

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger