Headlines News :
.
Home » , , , » Tuah Amri Yahya - Malaysia Xl 1-3 FC Barcelona

Tuah Amri Yahya - Malaysia Xl 1-3 FC Barcelona

Written By Unknown on Saturday, August 10, 2013 | 23:23


Perlawanan yang dinanti-nantikan akhirnya telah tiba jua. Lawatan ke Malaysia dan perlawanan persahabatan dengan pasukan Barcelona sudah pastinya akan dimanfaatkan sepenuhnya oleh K. Rajagobal serta skuad kebangsaan bimbingannya.

Pada saat akhir sebelum menjelangnya perlawanan, sedikit kekeliruan telah berlaku, dimana stadium Nasional Bukit Jalil yang sepatutnya menjadi gelanggang perlawanan terpaksa ditukar ke Stadium Shah Alam. Ia berikutan permintaan dari pasukan Barcelona yang mennyatakan kualiti padang yang kurang baik di Stadium Nasional.

Nak menharapkan menang, memang seperti bermimpi disiang hari. Tetapi dapat mengurangkan bolos sudah memadai. Itulah yang berlaku pada perlawanan tadi. Kalah 1-3 kepada Barcelona sedikit memberi kelegaan kepada K. Rajagobal memandangkan dua perlawanan persahabatan yang ditemui oleh Barcelona sebelum ini, mereka menang besar dengan jumlah melebihi 7 gol.

Pergeseran kecil berlaku diantara Fabregas dan Wan zack

Separuh masa pertama, nampak pasukan kebangsaan memberi saingan hebat keatas pasukan Barcelona. Walaupun sekali sekala membuat serangan balas, tetapi rembatan Wak Am (Amri Yahya) tidak mengecewakan peminat Malaysia apabila berjaya menjaringkan gol untuk menyamakan kedudukan 1-1 selepas Fabregas membuat gol pendahuluan. Bukan itu sahaja malah Mat Yo juga hampir-hampir menjaringkan gol. Malangnya bola tepisan Valdes meleret mengenai tiang gol. Dalam kegairahan memberi saingan, Neymar berjaya juga menjaringkan gol untuk mendahului 2-1.

Separuh masa kedua, Skuad Malaysia seperti sudah mula lesu. Pasukan Barcelona mula menguasai sepenuh permainan. Akhirnya Gerard Pique berjaya manambah gol ke-3. Selepas itu walaupun asakan pemain Barcelona bertali arus, kehebatan Farizal Marlias berjaya mengawal gawangnya daripada dibocori.

Tamat perlawanan, penonton mula boo pengurus pasukan Barcelona. Ini kerana beliau tidak menurunkan pemain idola ramai Leonel Messi pada perlawanan ini yang dikatakan tercedera semasa menjalani latihan di Stadium Bukit Jalil. Apapun diharapkan pengalaman ini dapat digunakan dengan sebaik-baiknya oleh skuad kebangsaan untuk mengharungi perlawanan akan datang.



Dari Leonel Messi Untuk anda....


Hahahahahahahahahahaha.....


Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger