Headlines News :
.
Home » , » UEFA CUP 10/11 - Liverpool 0-0 FC Utrecht

UEFA CUP 10/11 - Liverpool 0-0 FC Utrecht

Written By Unknown on Thursday, December 16, 2010 | 06:17

Perlawanan terakhir Kumpulan K

Perlawanan terakhir bagi kumpulan K ini adalah sebagai pelengkap jadual sahaja. Dimana walau apa pun keputusannya, Liverpool tetap menjadi juara kumpulan. Bagi peminat, sememangnya kemenangan yang diharapkan. ini bagi menaikkan semula moral yang jatuh selepas kekalahan kepada Newcastle tempoh hari.

ECCLESTON - BABEL
J.COLE - SHELVY - POULSEN - JOVANOVIC
AURELIO - WILSON - SKRTEL (C) - KELLY
JONES

Eccleston digandingkan bersama Babel dibarisan serangan
Buat pertama kalinya Skrtel diberi kepercayaan untuk diberi lilitan kapten mengantikan Reina yang direhatkan. Ucle Roy menurunkan sebilangan besar pemain2 muda. Hanya Skrtel sahaja pemain utama pasukan dan selebihnya pemain2 yang baru pulih dari kecederaan serta simpanan dalam stor. Sebenarnya untuk mengecapi keputusan terbaik adalah kurang tepat menurunkan kesebelasan ini. Ini kerana persefahaman pemain2 muda, injured & utama adalah kurang. Tetapi bagi tujuan jangkamasa panjang, ia amat bertepatan dengan kehendak owner yang mahukan perubahan dengan pemain2 muda. Seperti yang dikatakan tadi, Liverpool tidak mementingkan keputusan perlawanan ini. Dengan ini peluang merehatkan pemain2 utama adalah perlu bagi persiapan menjelang perlawanan bertemu Fulham pada hari Sabtu nanti.

Skrtel diberi kepercayaan menjadi kapten
1st half kedua2 pasukan kurang membuat percubaan merbahaya. Masing2 seperti bermain secara berhati2. Liverpool hanya sekali sahaja memperolehi peluang untuk menjaringkan gol. Milan Jovanovic membuat rembatan dari luar kotak penalti tetapi palang menyelamatkan pasukan Utrecht. Selepas itu pemain2 Liverpool seperti hilang punca dimana tiada persefahaman yang jitu sesama sendiri.

Jovanovic percubaannya terkena palang
2nd half, Kyrgiakos dimasukkan bagi mengantikan Skrtel dan secara automatiknya menjadi kapten dipadang. Nampak ada perubahan dimana banayk percubaan & peluang untuk menjaringkan gol. Namun kecekapan penjaga gol Utrecht mengagalkan Liverpool untuk menjaringkan gol. Uncle Roy mengeluarkan Eccleston & memasukkan Pacheco serta memasukkan Kuyt mengantikan Jovanovic. Kemasukkan mereka bagaimanapun gagal juga menjaringkan sebarang gol hingga tamat perlawanan.

2010 First Round - Group K Table
  Overall
Home
Away
 
POS
TEAMPWDLFAWDLFA
WDLFA
GDPts
1 Liverpool 6 2 4 0 8 3
2 1 0 7 2
0 3 0 1 1
5 10
2 Napoli 6 1 4 1 8 9
1 2 0 1 0
0 2 1 7 9
-1 7
3 Steaua Bucuresti 6 1 3 2 9 11
1 2 0 7 5
0 1 2 2 6
-2 6
4 FC Utrecht 6 0 5 1 5 7
0 3 0 4 4
0 2 1 1 3
-2 5

Walaupun seri, tahniah diucapkan kepada pemain2 muda Liverpool yang berjaya memikul tanggungjawab dengan berkesan. Semoga pengalaman ini akan memberi impak yang besar kepada Liverpool untuk jangkamasa panjang. YNWA.
Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger