Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Game 10 BPL 11/12 - WBA VS Liverpool

Preview : Game 10 BPL 11/12 - WBA VS Liverpool

Written By Unknown on Saturday, October 29, 2011 | 08:01

Tengah malam nanti, pasukan Liverpool kita akan berkunjung ke The Hawthorns Stadium untuk bertemu anak buah bekas pengurus kita Roy Hodgson. West Brom Albion atau singkatannya WBA adalah salah satu pasukan yang ketika ini sedang bergelut menghadapi prestasi yang tidak menentu.

Harus diingat, itu bukanlah suatu petanda Liverpool boleh meratah pasukan ini. Walaupun ramai mengetahui bahawa tektikal Pakcik Roy ini langsung tak boleh pakai, tetapi apa pun boleh berlaku dalam perlawanan bola sepak. Bayangkan ketika Dalglish membimbing skuad Liverpool menentang skuad Pakcik Roy ini di penghujung musim lalu. Liverpool tewas di gelanggang ini dengan 2-1. Mungkin ada peminat2 yang berkata," saja je tu, nak bagi nampak bahawa ketika Liverpool jatuh dibawahnya bukan dari masalah Roy Hodgson, tetapi dari pemain". Adakah kita boleh terima alasan sedemikian.

Kemenangan tempoh hari ke atas Stoke di kejohanan Carling Cup bukanlah ukuran bahawa skuad Liverpool sudah benar2 bagus. Masih banyak lagi yang perlu diperbaiki. Walaupun ketika ini kita berpuas hati dari segi penguasaan permainan dan mendominasikan serangan, tetapi sebenarnya kita masih lagi tumpul untuk menembusi gawang lawan.  Kegagalan pemain2 Liverpool untuk menyempurnakan peluang amatlah dikesali. Begitu juga dengan bahagian pertahanan yang kerap kali membuat kesilapan untuk memberi ruang pihak lawan menjaringkan gol. Tidak gunanya menguasai perlawanan sekiranya kedua2 aspek ini, tidak di ambil perhatian penuh oleh Dalglish.

Liverpool kemungkinan besar akan kehilangan Suarez pada malam nanti. Beliau yang nampak cedera semasa dikeluarkan ketika perlawanan bertemu Stoke tempoh hari, hanya akan diputuskan kecergasan beliau pada hari ini. Tetapi Liverpool mempunyai pilihan yang banyak. Samaada mengandingkan Carroll bersama Kuyt ataupun Gerrard sebagai backup penyerang berkemungkinan akan diguna pakai. Apapun kita berharap, kejadian gagal memungut 3 mata penuh dalam 2 perlawanan liga yang lalu tidak akan berulang kembali. Hanya memanfaatkan peluang yang terhidang sahaja akan memberi kemenangan mutlak kepada Liverpool. YNWA..

Saksikan Siaran Langsung perlawanan ini di:
Channel : ASTRO SuperSport 3 (817)
Tarikh : 30/10/2011 (Tengah malam Sabtu)
Waktu : 12:30 Pagi.
Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger