Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Round 4 Carling Cup 11/12 - Stoke VS Liverpool

Preview : Round 4 Carling Cup 11/12 - Stoke VS Liverpool

Written By Unknown on Tuesday, October 25, 2011 | 01:42

Adakah pasukan Liverpool sudah bersedia sepenuhnya menjelang pertemuan dengan pasukan Stoke City dalam kejohanan Carling Cup pada pagi Khamis nanti. Bertandang ke stadium badi (Britannia Stadium) sudah pasti mengingatkan kita perlawanan bulan lalu yang menyebabkan kekalahan pertama di musim ini.

Siapakah pembunuh2 upahan yang bakal diturunkan pada perlawanan ini. Adakah Dalglish akan menggunakan tenaga2 lama dan baru yang sentiasa memanaskan bangku simpanan. Ataupun masih lagi mempercayai skuad yang hanya sekadar mempamerkan aksi menarik tetapi tidak pandai menjaringkan gol. Selama mana lagi kita harus menyalahkan tuah yang tidak menyebelahi Liverpool.

Stoke City pasti gah dengan rekod kemenangan keatas Liverpool di halaman sendiri. Untuk kali ini sekali lagi anak buah Tony Pulis akan cuba mempertahankan rekod tersebut apalagi dalam kejohanan kalah mati ini. Walaupun sebelum ini kita pernah menganggap Carling Cup ini adalah ujian pelapis untuk  menimba pengalaman, tetapi tidak lagi kini. Setelah tidak layak menyertai kejohanan Eropah, kita sudah menjadikan piala ini juga sebagai suatu kewajipan untuk dimenangi.

Apapun kita masih terus mengharap keatas kejayaan Liverpool pada setiap perlawanan. Walaupun ia bukan sesuatu yang mudah, tetapi dengan bintang2 yang ada segalanya pasti berkemungkinan. Seperti yang telah diperkatakan dulu, Dalglish kena bijak menggunakan semua pemain2 yang ada dalam skuadnya. Bolasepak kini adalah bolasepak moden dan bukannya era 90an. Perubahan drastik mesti dilakukan.. Semoga berjaya melangkah kepusingan seterusnya. YNWA

p/s: Semenjak perginya Raul Meireles ke Chelsea, terasa terumbang ambing barisan serangan Liverpool. Bila teringat Meireles, teringat ler pula Xabi Alonso. Luka yang masih meninggalkan parut....

Saksikan Siaran Langsung perlawanan ini di:
Channel : ASTRO SuperSport 3 (817)
Tarikh : 27/10/2011 (Pagi Khamis)
Waktu : 02:40 pagi (MAL)
Share this article :

1 comment:

  1. Len said
    aduhhh terlepas tengok game ni...terlepas tgk 2 gol suarez..gara2 OT lah ni...

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger