Headlines News :
.
Home » , » Suku Akhir (2) Piala Malaysia 2011 - Perak 0-1 Selangor

Suku Akhir (2) Piala Malaysia 2011 - Perak 0-1 Selangor

Written By Unknown on Friday, October 14, 2011 | 23:30


Selangor semakin menghampiri MISI 33 yang disasarkan pada musim ini. Kemenangan 0-1 ke atas Perak di Stadium Ipoh malam tadi memberi kejayaan mutlak dengan Agregat 4-1 untuk melayakkan Selangor ke pusingan Separuh Akhir.

Walaupun perlawanan dikuasai oleh pasukan tuan rumah, dengan mempamerkan aksi bertahan, Selangor mampu juga untuk menjaringkan gol melalui Rudi Ramli. Rudi yang masuk pada minit ke 25 untuk mengantikan Amri Yahya yang cedera, tidak mensia2kan peluang untuk menjaringkan gol hasil dari bola muntah penjaga gol Perak.


Pada separuh masa kedua, perlawanan terpaksa dihentikan pada minit ke 80 akibat tindakan segelintir penyokong tuan rumah yang membakar mercun serta melemparkan botol2 air ke dalam padang. Beginilah moral2 penyokong yang sepatutnya tidak berlaku. 10 minit dihentikan, perlawanan disambung semula dan berkesudahan tetap sama 0-1.


Pada saingan Separuh Akhir nanti, Selangor akan bertemu pasukan Terengganu yang telah mengalahkan pasukan Kelantan. perlawanan pertama akan dilangsungkan di stadium Shah Alam pada 18 oktober dan 22 oktober pula di Kuala Terengganu. Selangor sudah pasti perlu memperkemaskan kembali pasukan kerana pasukan Terengganu ini adalah antara pasukan yang terbaik ketika ini. Diharap Kita akan dapat membawa bekalan selesa di Shah Alam nanti sebelum berkunjung ke Terengganu.


P/S: Jom ramai2kan stadium Shah Alam selasa nanti. Wajib cuti ni..
Share this article :

2 comments:

  1. 18hb oct aku pegi stadium shah alam...dan jangan tak percaya 22hb oct ni aku berkunjung ke stadium nasirudin k terengganu...chaiyokk...hidup selangor...ada bran ka mahu follow.....

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger