Headlines News :
.
Home » , , , » BPL 13/14 (1) - Liverpool 1-0 Stoke City

BPL 13/14 (1) - Liverpool 1-0 Stoke City

Written By Unknown on Monday, August 19, 2013 | 04:07


Perlawanan Sulong Liverpool untuk musim baru 2013/2014 ini sememangnya cukup mendebarkan dan amat dramatik kepada sesiapa sahaja yang menyaksikan perlawanan ini. Walaupun berjaya memenangi perlawanan dengan menewaskan pasukan Stoke City 1-0, tetapi Liverpool sebenarnya hampir-hampir terkena stroke akibat kesilapan dan gagal menyempurnakan peluang oleh pemain sendiri.

Penyakit lama berulang kembali untuk menjadi badi dalam menjaringkan banyak gol. Peluang hadir bertubi-tubi, tetapi palang, tiang dan kecekapan penjaga gol Stoke sudah cukup membuatkan kita menghempas balang kuih raya yang kita kunyah sambil menonton. Kalau tak kuat semangat, mahu juga kita kena stroke pada malam itu.

Sturridge mencipta nama sebagai penjaring hasil rembatan jarak jauhnya yang gagal diselamatkan oleh penjaga gol Stoke. Hanya gol itu sahaja mampu dihasilkan dan selebihnya gagal disempurnakan. Diminit-minit akhir perlawanan pula, kita hampir-hampir frust menunggeng akibat tindakan Agger yang menampan bola menggunakan tangan di dalam petak penalti. Tetapi kehebatan Mignolet menepis bola dan kebangangan Walters menyepak sepakan penalti tersebut membuatkan kita manarik nafas panjang kelegaan. Mignolet menjadi hero Liverpool pada perlawanan itu setelah berjaya menangkis sepakan penalti Walters dan sepakan susulan Jones. Kalau tidak memang masuk angin keluar asap.

Apapun tiga mata yang amat berharga berjaya diperolehi pada perlawanan pertama ini. Harapannya kegagalan menyempurnakan peluan-peluang keemasan yang terrhidang adalah sebagai buang buruk dipermulaan musim. Lepas ini pastinya Liverpool akan lebih menganas untuk bertemu Aston Villa di Villa Park pada hari Sabtu nanti.

Liverpool : Mignolet, Enrique, Agger, Toure, Johnson, Gerrard, Lucas, Henderson, Aspas (Raheem Sterling), Coutinho, Sturridge.

Stoke City : Begovic, Pieters, Huth, Whelan (Charlie Adam), Palacios, N’Zonzi, Shawcross, Walters, Cameron, Crouch (Kenwyne Jones), Etherington (Jermaine Pennant)


Liverpool VS Stoke City Goals 17.8.2013 by CoPeNEgyUp

Share this article :

1 comment:

  1. pertama kali mng 1st game since 12 thn yg lalu...okey la tu...

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger