Headlines News :
.
Home » , » Gadis berfantasi tewas kekang gelora

Gadis berfantasi tewas kekang gelora

Written By Unknown on Sunday, May 23, 2010 | 22:43

Soalan

SAYA seorang gadis yang memakai tudung serta berpakaian sopan. Saya juga sudah mempunyai teman lelaki. Jika tiada aral saya bakal mendirikan rumah tangga pada tahun depan.

Apa yang merunsingkan kini adalah saya tidak dapat menahan nafsu berahi. Saya kerap terbayang melakukan adegan seks bersama lelaki dan jika tidak tahan saya akan melakukan onani. Setiap kali bertemu dengan teman lelaki, nafsu saya semakin meningkat dan dia juga merasakan perkara sama. Bagaimana untuk mengelak perkara berkenaan?

NURIN,
Kuala Lumpur.

Jawapan

SECARA semula jadi manusia diberikan akal dan nafsu. Akal bertujuan mengawal nafsu manusia supaya tidak melakukan perkara yang bertentangan dengan akhlak dan norma masyarakat. Nafsu pula diberikan Allah untuk memastikan kelangsungan umat manusia.

Islam agama yang memberikan panduan kepada akal dan nafsu supaya manusia tidak terjerumus dalam perkara yang menjatuhkan martabat manusia sendiri.

Kadang-kadang seseorang tidak dapat mengawal nafsu sehingga melakukan hal yang dilarang agama.

Justeru, kita hendaklah segera bertaubat dan berazam untuk tidak melakukannya lagi. Dengan itu kita kembali kepada fitrah kesucian dan penjagaan maruah diri. Dengan akal dan agama, sepatutnya kita dapat mengawal nafsu.

Ada beberapa cara untuk mengelakkan diri daripada menurut hawa nafsu, antaranya ialah: 1) Mengelakkan diri daripada segala perkara yang boleh menaikkan nafsu sendiri seperti melihat lelaki, menonton filem lucah, tinggal sendirian dan sebagainya.

2) Membanyakkan membaca al-Quran dan mendalami agama. Semoga kita bebas daripada kongkongan nafsu dan kejahatan syaitan yang sentiasa menggoda.

3) Puasa juga dapat mengelak diri daripada kejahatan nafsu.

4) Selain itu elakkan daripada bertemu dengan teman lelaki sendirian tanpa mahram. Semua memudahkan syaitan menggoda nafsu manusia ke arah kejahatan.

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger