Headlines News :
.
Home » » Membeli belah di Alamanda Putrajaya

Membeli belah di Alamanda Putrajaya

Written By Unknown on Monday, May 24, 2010 | 23:47

Semalam 23 May 2010, aku & family berjalan2 ker Alamanda Putrajaya. Dah lama rasanya tak pergi sini. Teringin punya pasal terpaksa juga aku gadaikan tidur aku (aku kerja malam balik pukul 8 pagi). Lagi pun aku nak celebrate hari jadi aku & isteriku. besday aku (15/05/2010) isteriku (21/05/2010).Bukan main bersemangat kakak ( Alya anakku yang sulung) bila tau nak berjalan2. Riuh serumah memberi tahu atuk & neneknya.

Aku gerak dari rumah lebih kurang pukul 11 pagi. Dalam kereta, anak2ku sibuk membebel nak air dengan makanan. Singgah sekejap di pekan Banting. beli ler apa2 yang patut.


Sampai di Alamanda lebih kurang pukul 12.30. Kami meronda2 dulu, meninjau keadaan sekeliling. Sambil merayau memerhatikan gelagat manusia & kedai2 menjual barangan, kami singgah di sebuah kedai buku. Emm.. aku memang nak mencari majalah world Cup. Jadi puas memilih, aku sambar 1. Begitu juga isteriku, membeli majalah keluarga.



Selepas itu aku terpandang kat karival Sustagen.. Tengok2 ler sekejap. emm.. Ada pula wat uji minda untuk anak2.. Bagus ni. Aku pun suruh ler isteriku untuk menemankan kakak menjalani uji minda ni.

kakak melekatkan gambar

Diajar memilih bahan2 untuk memasak makanan

Main tembak2 yer.

 Alya (kakak) & Sara (adik)

 Tiga orang buah hatiku

Setelah tamat sesi, anakku diberi sedikit cenderahati, berupa sample susu & radio mini Sustagen. Kami meninggalkan sustagen & perut berbunyi meminta untuk diisi. Kami mencari tempat yang sesuai. emmm.. Akhirnya KFC juga pilihan kami. Aku order Dinner plate, snack pkate, sundaes & nugget. Cukup ler untuk aku sekeluarga. 

Sedap tak?

Kakak yang punya

Setelah kenyang kami membeli belah pula di Carrefour. banyak juga keperluan dah rumah, peribadi & anak2 yang habis. So 1 troli penuh.. hehehhe. 


Habis sahaja shopping, kami pun pulang . Letih pun ya. Anak2 semua pengsan dalam kereta. Aku juga yang tak dapat2 nak pengsan2 lagi ni. Kami sampai rumah lebih kurang pukul 5 petang. Sampai rumah apa lagi, terus ler aku pula yang pengsan.


Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger