Headlines News :
Home » , » BPL 10/11 game 8 - Everton 2-0 Liverpool

BPL 10/11 game 8 - Everton 2-0 Liverpool

Written By saleehs gerrard on Sunday, October 17, 2010 | 23:56

Masih belum sempurna. Itu sahaja ungkapan yang dapat kuberikan untuk aksi Liverpool di perlawanan ke 8 untuk musim 10/11 ini. Bertemu jiran tetangga "Everton", kita masih lagi tidak mampu menonjolkan pasukan yang berkualiti. Mengunakan sistem permainan 4-2-3-1 hanya memakan diri sendiri. Dimanakah silapnya lagi?

Persoalan ini seharusnya dituju kepada pemain dan juga jurulatih. Selepas 8 perlawanan liga diharungi, hanya 1 kemenangan, 3 seri & 4 kekalahan yang kita perolehi. Akibatnya pasukan kita ini terperosok ke tangga ke 19. Kurang satu tangga untuk rangking tercorot. Uncle Roy masih lagi tercari2 strategi yang berkesan. Tidak keterlaluan juga untuk diperkatakan, bahawa Uncle Roy tidak pandai meletak pemain diposisi kegemaran masing2. Hasil kealpaan Uncle Roy ini, pemain membiarkan posisi yang diamanahkan kosong & mereka masing2 hilang arah.

Bagi strategi permainan pula, nampak lumpuh disemua sudut bahagian. Penyerang kita, Torres kelemasan apabila kurang backup dari teman2. Kanan? Maxi entah hilang kemana. Kanan dengan J. Cole yang terlebih minum coca cola. Tengah kurang bermaya. Gerrard nampak seperti putus asa. Lucas? Malas nak citer. Ada pun yang ok sikit Meireles yang tak segan2 mencuba dari jarak jauh. Pertahanan pula. Emmm.. Skrtel dengan semangat menyondol saja. Carragher & Kyrgiakos macam dah pancit. Ye lah. dah tua. Kochensky ada peningkatan walaupun sedikit. Reina memang dah terpaku jer. Tak boleh nak buat apa dengan kawan2 pertahanan yang masing2 bermimpi.

Bayangkan 10 pemain dari kesebelasan kita tadi adalah pemain antarabangsa bagi pasukan masing2. Apakah mereka tak dapat menterjemahkan pengalaman beraksi dipentas antarabangsa di kelab yang kita sayangi ini. Masalah ini seharus dijawab oleh pemain2. Dimana silapnya? Apa puncanya?

Bagi aku, musim ini tuah masih belum memihak kepada kita lagi. Musim ini juga adalah musim pembangunan semula empayar Liverpool yang telah dijatuhkan oleh rejim Hicks & Gillett. Aku masih berharap & terus mengharap agar Liverpool kembali menyinar. Aku percaya, kegemilangan akan tiba. Hanya masa saja belum mengizinkan.

Bangunlah pejuang2 yang ku sayang. Buruk baiknya liverpool, walau apapun terjadi, aku akan tetap terus bersama. Selagi nyawa dikandung badan, aku lebih rela bersara dari arena bola sepak dari meninggalkan pasukan ini untuk menyokong pasukan lain. Itulah hakikat sebenarnya aku penyokong yang sejati. YNWA


Everton 2 - 0 Liverpool 

Scoring Summary
Everton Liverpool
Tim Cahill (34)
Mikel Arteta (50)
Match Stats

Everton Liverpool
Shots (on Goal) 13(4) 21(6)
Fouls 10 10
Corner Kicks 8 7
Offsides 0 0
Time of Possession 33% 67%
Yellow Cards 2 3
Red Cards 0 0
Saves 6 2
Match Information
Stadium: Goodison Park, England
Attendance: 39,673
Match Time: 12:30 GMT
Referee: Howard Webb
Teams
Everton Liverpool
24 Tim Howard25 Pepe Reina
15 Sylvain Distin37 Martin Skrtel
Phil Jagielka16 Sotirios Kyrgiakos
Leighton BainesPaul Konchesky
18 Phil Neville23 Jamie Carragher
10 Mikel ArtetaRaul Meireles
John Heitinga21 Lucas
17 Tim CahillSteven Gerrard
21 Leon Osman10 Joe Cole
23 Seamus Coleman17 Maxi Rodríguez
22 Yakubu AiyegbeniFernando Torres
Substitutes
Tony HibbertFabio Aurelio 6
Diniyar BilyaletdinovRyan Babel 19
37 Jose BaxterBrad Jones 1
19 Magaye GueyeDavid Ngog 24
Jan MuchaJay Spearing 26
30 Shkodran MustafiMartin Kelly 34
16 Jermaine BeckfordMilan Jovanovic 14
Substitutions
Diniyar Bilyaletdinov for Leon Osman (45)David Ngog for Lucas (71)
Tony Hibbert for John Heitinga (72)Ryan Babel for Joe Cole (79)
Jermaine Beckford for Mikel Arteta (74)Milan Jovanovic for Maxi Rodríguez (84)
Yellow Cards
Tim Cahill (28)Maxi Rodríguez (18)
Jermaine Beckford (76)Raul Meireles (31)
Fernando Torres (88)

 


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger