Headlines News :
.
Home » , » Terkenang semasa dulu. Memori indah di zaman muda-muda

Terkenang semasa dulu. Memori indah di zaman muda-muda

Written By Unknown on Thursday, October 7, 2010 | 13:55

Dalam dok aku melepak2 kat tempat keje malam tadi, tiba2 aku boleh pulak terkenang zaman2 muda remaja aku dulu. emmm.. Alangkah indahnya kalau memori itu dapat diulangkan. Kenangan yang amat manis bersama adik beradikku, kawan2ku & yang yang mnyebuk2 di zaman mudaku itu..hehehhe.. 


Bila dikenang2 semula, rupanya banyak benda2 yang terdahulu di waktu aku muda remaja dah lupus dek zaman. Tapi Alhamdulillah, bila aku korek2, dapat gak aku kumpulkan gambar untuk koleksi sebagai tatapan kita bersama. Jom kita imbau balik zaman muda2 kita..hehehehehe

okeh.. dulu-dulu sapa pi sekolah ja mesti akan gunakan 
beg hijau nih kan .. hehehehe.. penuh buku teks!

lagi.... kalau sapa-sapa demam ja.. mesti mak suruh 
ayahanda kita pi beli menatang nih... rasanya macam oren sikit.. 
tapi time tu la.. memang susah betoi nak makan ubat masa 
kecik-kecik...jenuh 'pelekoh'....  pengalaman aku dulu.. 
mak aku terpaksa hancurkan dulu.. then baru campoq ayaq 
suam kasi minum... hahahahahaha...

bagi mat-mat rock era 80'an.. kalau tadak kasut 
jenih nih memang tak rock la... brand apa tau... 
tu dia... ALIPH oiii... mahai tuuuu....

klau dh ada kasut tu mesti layan lagu2 ni....huhuhu..

 hangpa mesti igt iklan ni.....
 dh empat hari aku x makan....jgn monyet...jgn monyet... 

zaman la ni agak-agak ada lagi tak dapoq minyak 
gaih (minyak tanah) Huhhehehe .. sumbu dia 
sempoi dok ada... hahahaha..

Senario awal pagi masa nak pergi sekolah dulu. 
Betapa byknya pengorbanan emak kita nak besarkan kita.

aku takdak benda alah nih.. tapi kawan aku ada.. 
dia kasi pinjam .. tapi dah rosak la.. hampeh!  

dulu2 xdak la LCD.....tgk TV mcmni jaaa...

bila time knduri kawin..mlm2 layan video ni la....

dulu-dulu kalau pi library.. mesti cari buku penyiasatan.. 
kawan aku dalam biodata dia dulu siap nak jadi penyiasat 
persendirian... konon-konon terlalu obses cerita 
penyiasatan 5 sekawan nih...  so buku dibawah menjadi 
pilihan utama bacaan hujung minggu... 

dulu2 xdak paintball....just main menatang ni jaaaaa...
sendiri bikin ooo..ini yg paling aku ingat………favorite games!!

yg best bila time terjun BAN ( tali air @ sungai)....

perasan tak dulu-dulu benda alah nih... kalau ada orang 
penerangan mai rumah saja.. mesti mak kita pi cari 
tunjuk kat pegawai tu... hehehe... nak guna TV pun ada lesen 
wooooooo... hahahaha.. sekali pikiaq lawak gak.. 
setahun $24.00 (RM 24) .. kebanyakan rumah 
pada masa tu siap frame lagi....

dulu2 hnset xdak ..bkn mcm budak2 sekrg la ni...
hnset 1org satu..tp kita main yg ni jer....

balik ja sekolah.. kompom singgah kedai.. hahaha.. 
TIKAM... oooo TIKAM... ada luck dapat seringgit... 
modai sekupang ja... selalunya tak penah kena pon...

sapa yang ada benda ni pd zaman tu mmg org berada laa..

buku ni.... dulu berebut sampai hancoq kulit...

subjek yang paling aku minat masa darjah 5 dulu ni..
sebab tu aku tak hantar buku teks ni..sebab aku minat sangat..






Bila ingat2 balik, best jerkan kehidupan dulu. Kehidupan yang dahulunya susah mengajar kita supaya lebih kreatif. Yer ler, dengan barang2 terpakai, macam2 kita boleh buat. Nak beli tak mampu. Lainlah zaman sekarang ni. Anak2 nak barang semua main tunjuk jer, terus dapat. Pastu tak tau nak hargai barang tu.Dulu kita tunjuk2 pun dapat ler gak. Tapi bukan dapat barang yang kita nak tu, dapat penampar ada ler..hehehhe.Kalaulah leh reverse semula zaman lalu, rasanya nak jer layan balik kisah2 lamakan..




Share this article :

6 comments:

  1. Site visiting! :D Hey, could you support me by LIKE my Facebook Fan page at http://x.co/GPQV please?

    ReplyDelete
  2. a-ha..gua mmg extreme bab2 tikam tu! paling susah nak tikam nombor, then cari hadiah yg sama dgn nombor..

    the best ever mainan, Ding Dang!

    ReplyDelete
  3. penah jgk men tin mcm henset tu :) yg buku tu ak tak penah laa

    ReplyDelete
  4. heee ko ni best la bro...benar2 mengimbau betul...tapi mona gersang 2 aku x terbabit heee

    ReplyDelete
  5. bro ko pangkat pakcik pada gua... tapi gua pernah dengar pasal buku mona gersang dari member umur 40 geng rock kapak

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger