Headlines News :
.
Home » , » 5/12/2010 - Demo Air Gatal di Masjid Negara

5/12/2010 - Demo Air Gatal di Masjid Negara

Written By Unknown on Tuesday, December 7, 2010 | 02:44

Ahad 5/12/2010 - sekali lagi Masjid Negara menjadi medan demontrasi. Walaupun misi Kerajaan Negeri Selangor yang diketuai MB Tan Sri Khalid untuk menghantar memorandum kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong berjaya, tetapi insiden2 simbahan air gatal mengamit kembali kenangan tahun 1998. Menurut Malaysiakini lebih 7000 orang menyertai perhimpunan ini. Tetapi Berita Harian pula menyatakan hanya 4000 orang sahaja.


Mengikut sumber2, sebenarnya lebih daripada 7000 orang yang datang menyertainya. Cuma kebanyakan kelompok2 ini berpecah melarikan diri akibat tembakan air gatal & juga penangkapan oleh pihak Polis. Dengar cerita sepak terajang, kungfu semua keluar. Itulah nasib kepada pejuang2 kebebasan.


Dalam soal ini, siapa yang harus dipersalahkan? Adakah Kerajaan Negeri Selangor kerana menganjurkan demo yang tidak mempunyai permit?, Kerajaan pusat yang tidak boleh berkompromi tentang masalah kenaikan harga air ini?, Pihak berkuasa yang menyalah gunakan kuasa?


Semua persoalan itu hanya kitalah sebagai pengguna air, rakyat yang memerhati tahu menilainya. Hanya kita sajalah yang tahu siapa yang benar, siapa yang salah. Pastikan segala jawapan anda adalah tepat untuk diterjemahkan pada PRU 13 yang akan datang nanti. InsyaAllah.

Lebih berita lihat link di bawah ini:
Malaysia Kini -1
Malaysia Kini -2
Malaysia Kini -3
Media Rakyat -1
Media Rakyat -2
Share this article :

6 comments:

  1. Tak boleh ke hantar memorntum sorang-sorang jer????

    ReplyDelete
  2. Boleh jer.. nak pkai pos ke, email ke @ faxs pun boleh. Tapi x meriah le. Bila berdemo ni kan, nampak le ramai ke x yg support program ni...hehehe

    ReplyDelete
  3. kalau pembangkang yg wat demo, riuh satu malaysia, kalau dorang wat demo(mcm kes bdk2 uitm xnak bkak kuota utk bkn bumiputra) boleh pulak..xkecoh pulak...bangang la kerajaan ni

    ReplyDelete
  4. Asyik berdemo lah demo..

    ReplyDelete
  5. member aku ada yg join demo nih
    macam2 hal kan

    P/S : 5 Gaya Rambut Mengikut Zaman

    ReplyDelete
  6. macam-macam orang zaman sekarang n

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger