Headlines News :
.
Home » , , , » BPL 2013/14 (Game 6) - Sunderland 1-3 Liverpool

BPL 2013/14 (Game 6) - Sunderland 1-3 Liverpool

Written By Unknown on Monday, September 30, 2013 | 02:42


Minggu ceria kembali mewarnai keseluruhan warga Liverpool di seluruh dunia. Berjaya menewaskan Sunderland di stadium Of Light dengan keputusan 1-3 adalah penawar duka selepas mengharungi minggu-minggu yang sungguh mengecewakan. Dengan kemenangan ini juga akhirnya Liverpool telah berjaya mencipta rekod kemenangan yang ke-400 dalam perlawanan liga Premier League.


BR dengan penuh keyakinannya telah menurunkan kesebelasan yang serupa ketika tewas ditangan Manchester United tempoh hari. Hanya menggunakan seorang pemain simpanan iaitu Sterling untuk menggantikan Moses, mencipta kemenangan ini adalah habuan untuk BR yang terus menerus mempercayai kesebelasan pemain utama pilihannya.


Pada kali ini sudah mula nampak keserasian gandingan Suarez-Moses-Sturridge. Sturridge telah berjaya menjaringkan gol pendahuluan merangkap gol yang ke-5 dalam liga serta ke-7 untuk koleksi peribadinya. Tidak cukup dengan jaringan itu, Sturridge juga telah mencipta dua assist untuk Suarez menjaringkan dua gol tambahan pada malam ini. Nampaknya kedua-dua penyerang ini bakal menjadi mesin gol untuk Liverpool dimasa hadapan.


Pertahanan seperti biasa memang kita tidak meragui kemampuan mereka untuk mempertahankan kubu dari terus dibocori. Walaupun sedikit kecewa dengan satu gol yang berjaya dicuri oleh Emanuele Giaccherini untuk Sunderland, tetapi ia tidak mematahkan semangat pemain-pemain untuk terus mempertahankan gawang dari terus dibocori. Kredit untuk Sunderland kerana walaupun mereka tewas, tetapi telah memberi saingan sengit serta membuatkan barisan pertahanan adakalanya kelam kabut. Apapun tiga mata berharga tetap menjadi hak mutlak Liverpool pada perlawanan ini.

mana MUnyet punya ranking?

Secara keseluruhan, nampak ada kemajuan pada pemain-pemain Liverpool. Dari suka bersyukur mendapat sebiji gol dan terus menukar corak bertahan, telah bertukar watak menjadi harimau yang kelaparan. Dengan mengutip tiga mata penuh ini, Liverpool terus melonjak tangga ke-2 liga dengan mengumpul 12 mata sama dengan Tottenham Hotspur yang hanya dipisahkan dengan jumlah gol yang dijaringkan. Walaubagaimanapun Arsenal terus gah berada diatas dengan 13 mata dan harapnya Liverpool mampu memintas kembali kedudukan tangga pertama di perlawanan akan datang. YNWA.

SUNDERLAND : Kieren Westwood, Craig Gardner, Jack Colback, John O'Shea, Carlos Jimenez Cuellar, Ki Sung-Yueng, Sebastian Larsson (Charalampos Mavrias-85'), Lee Cattermole (Ondrej Celustka-74'), Adam Johnson, Jozy Altidore, Emanuele Giaccherini

LIVERPOOL : Simon Mignolet, Kolo Touré, Mamadou Sakho, Martin Skrtel, José Enrique, Steven Gerrard, Victor Moses (Raheem Sterling-75'), Jordan Henderson, Lucas Leiva, Luis Suárez, Daniel Sturridge


Goal Highlight | Sunderland 1 - 3 Liverpool [29... by SunduLTV

Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger