Headlines News :
.

Komitment 2 hati

Written By Unknown on Monday, June 28, 2010 | 13:33

Cinta adalah komitmen di antara dua hati.

Komitmen ni adalah persetujuan untuk memberi, menghadiri, setia, percaya. Rahsia bahagianya cinta adalah wujudnya komitmen berterusan di antara kedua-dua belah pihak iaitu pihak lelaki dan pihak perempuan.

Saya merujuk cinta yang saya katakan sekarang ini sebagai cinta orang bujang. Sebab dalam ratusan masalah cinta yang diajukan pada saya kebanyakannya adalah masalah cinta lelaki bujang dan gadis-gadis bujang. Itu lum cerita lagi masalah cinta yang dialami oleh pasangan suami isteri.

Kita tak perlu memaksa diri untuk menyamakan diri kita dengan pasangan kita atau kekasih cinta kita. Pada peringkat awal perhubungan cinta, usah terlalu memaksa diri mencari banyak persamaan antara kita dengan pasangan kita.

Sebaliknya, hargailah keunikan kita dan keunikan kekasih kita. Terima kelainan yang ditampilkan oleh kekasih kita tu.

Pada peringkat permulaan, kita hanya akan dapati ada sedikit persamaan – iaitu rasa ingin menyayangi antara satu sama lain. Jangan terlalu berkecil hati sebab sikap kita, selera kita atau pekerjaan kita tak banyak yang sama dengan pasangan kita. Persamaan akan muncul sedikit demi sedikit seiring dengan peredaran masa dan peredaran hubungan cinta dari tahun ke tahun.

Cinta adalah komitmen dua hati, biasanya dari dua orang yang berbeza sebagai cara untuk saling melengkapi antara satu sama lain. Kebahagiaancinta tak semestinya memerlukan kesamaan atau keserupaan selera, sikap, jumlah gaji, jawatan, jenis kerjaya, tempat asal, filem kegemaran, lagu kesukaan atau kenderaan pilihan.

Kita perlu saling menerima kelainan-kelainan pasangan untuk kita menjadi komited pada cinta.

Sweet words are easy to say, Sweet things are easy 2 buy, But sweet people are difficult to find Life ends when U stop dreaming, Hope ends when U stop believing, Love ends when U stop caring, Friendship ends when U stop sharing.
Magni Nominis Umbra


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger