Headlines News :
Home » » Karnival sehari ceria MPP Zon 16 - MDKL

Karnival sehari ceria MPP Zon 16 - MDKL

Written By saleehs gerrard on Thursday, July 29, 2010 | 00:28

25 Julai 2010
Sehari Ceria Bersama MPP Zon 16 - MDKL 2010

Jam 7.30 pagi lagi aku dah terpacak di tapak karnival yang terletak di padang MITIB (Istana Alaeddin, Kampung Bandar). Aku adalah antara urusetia yang terawal tiba disitu. Almaklumlah, sebelum program bermula kenalah buat persiapan terakhir. Walaupun malam tadi hingga jam 3.00 pagi dah buat persediaan semampu yang boleh, pagi ni kenalah juga tengok-tengok mana yang tak cukup, tak kemas dan sebagainya.

Pukul 8.30 pagi semakin ramai orang membanjiri tapak karnival. Ini termasuklah urusetia, pemilik-pemilik gerai pameran & jualan. Masyarakat setempat juga sudah tiba membawa keluarga. Isteri dan anak-anakku juga tiba dengan bersemangat untuk menyertai sukaneka yang akan dilangsungkan. Program untuk pagi itu kebanyakannya diisikan dengan sukaneka untuk pengunjung serta urusetia yang terlibat. Boleh juga diibaratkan sebagai sukaneka amal kerana matlamat utamanya adalah untuk mengeratkan lagi hubungan sesama penduduk. Antara sukaneka yang dianjurkan ialah pertandingan mewarna bagi kanak-kanak, lari dalam guni, cari duit dalam tepung, isi air dalam botol menggunakan span dan banyak lagi.





Anakku si Alya menyertai dua acara iaitu pertandingan mewarna & rebut gula-gula. Mewarna adalah kegemarannya cuma masalah baginya tidak ada sesiapa yang boleh menunjukkannya memadankan warna lukisan yang hendak diwarna. Kiranya dia susahlah nak imagin baju tu sesuai dengan warna apa. Jadi dia belasah je la. Jadi keputusannya kalah ler, walaupun aku tengok sikit punya tekun dia membuatnya. peserta paling akhir tu siap. Jadilah dapat sekotak pensil warna sebagai penghargaan. Rebut gula-gula pula, emmm.. takut-takut sikit pula dia. Budak-budak lain cekap jer kutip gula-gula tu. Dia ambil 2, tengok orang, ambil 1, tengok orang lagi. Nak tak nak terpaksalah aku membantu. Bagi topi, kutip ler semua mana yang boleh..



Isteriku pula memasuki pertandingan lari dalam guni wanita berkumpulan & aku juga lari dalam guni berkumpulan lelaki. Isteriku ni hebat jugalah. Kumpulannya boleh pula dapat no1. Aku.. heheh.. tergolek-golek lari dalam guni tu. Tapi kira ok gak ler.. dapat juga no. 3. heheheh




Selain sukaneka ada juga pertunjukan paramotor. Aku sebenarnya teruja juga nak cuba pandu paramotor ni. tapi gayat punya pasal, terpaksalah simpan jer semangat tu. Selain itu di gerai pameran ada juga aktiviti-aktiviti yang dilancarkan. Digerai kesihatan, mereka mengadakan pemeriksaan percuma & pemberian ubat jentik-jentik juga percuma.




Disebelah petangnya adalah upacara perasmian penutup karnival yang disempurnakan oleh Ahli Parlimen Kuala Langat. Sekali lagi geng paramotor menunjukkan aksi serta peserta Silambam juga membuat persembahan. Tidak lupa juga program sebakul makanan yag diperuntukan kepada penduduk-penduduk dibawah pentadbiran MPP Zon 16. Terdapat 100 bungkusan makanan yang disediakan.


Karnival ini tamat sekitar jam 5 petang. Tapi tu karnival, aku dengan urusetia yang lain belum lagi tamat.Ada acara lagi selepas tu. Nak tau acara apa. Acara mengemas & pertandingan mengutip sampah.. ehehh.. Jadi selesai tugas aku ni pun dekat-dekat jugalah pukul 6.30 petang. Walaupun badan aku letih, tapi terpancar jugalah kegembiraan diwajah aku dan rakan kerana berjaya juga menyempurnakan karnival ini.



Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger