Headlines News :
.
Home » , , » Selangor bertemu Kelantan dalam misi menjulang Piala Sumbangsih 2011

Selangor bertemu Kelantan dalam misi menjulang Piala Sumbangsih 2011

Written By Unknown on Friday, January 28, 2011 | 23:56


Esok bermulalah kancah liga bolasepak tempatan. Pertandingan liga yang menjadi kebanggaan peminat2 bolasepak tempatan iaitu Liga Super membuka tirai sepak mula. Perlawanan malam esok sudah pastinya lebih tertumpu kepada perlawanan Piala sumbangsih antara juara Liga Super 2010 Selangor bertemu juara Piala Malaysia Kelantan di Stadium Shah Alam.

Seperti yang kita sedia maklum, perlawanan yang penuh kontroversi antara kedua2 pasukan sebelum ini, menjadikan peminat bertanya2 apakah tahap keselamatan Stadium Shah Alam telah dipertingkatkan. Kali terakhir kedua2 pasukan ini bertemu di Shah Alam ialah pada perlawanan suku akhir Piala Malaysia 2010 pada Oktober tahun lalu telah menjadi sejarah hitam pada bolasepak Malaysia kerana pergaduhan antara kedua2 penyokong. Diharap pihak penganjur dapat mengawal keadaan malam esok dengan lebih terjamin.

Diatas kertas, kekuatan kedua2 pasukan ini adalah seimbang. Selangor mendapat sedikit kelebihan apabila bermain digelanggang dan dihadapan penyokong sendiri. Persoalannya, mampukah Selangor mempertahankan kejuaran Piala Sumbangsih ini yang dimenanginya tahun lalu. Diharap Selangor mampu untuk menjulang kejuaran esok disamping menghadiahkan kejuaraan ini kepada Safee Sali sempena hari lahirnya yang ke 27 esok. Semoga tuah Safee Sali di Piala AFF Suzuki lalu dibawa bersama malam eso dan seterusnya.

p/s: SG tak dapat nak pergi stadium esok. Kena kerja malam pula. Terpaksalah mengangkut TV dari rumah ke ofice esok. Walaupun SG tak dapat pergi, SG doakan Red Giant dapat menumpaskan Red Worrior. Rasa2nya 2-0.
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger