Headlines News :
.
Home » , » Siaran langsung Liga M di Astro semakin jadi kenyataan - FAM

Siaran langsung Liga M di Astro semakin jadi kenyataan - FAM

Written By Unknown on Tuesday, January 12, 2010 | 14:23

PETALING JAYA - Jika dilihat dari segi prinsip, syarikat siaran berbayar, Astro dan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sudah hampir bersetuju untuk menayangkan siaran langsung Liga Malaysia musim ini.

Menurut Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad, pihaknya sekarang ini hanya menunggu untuk menandatangani perjanjian daripada Astro yang akan dilakukan bila-bila masa sahaja.

"Perbincangan ini sudah dilakukan sejak pertengahan musim lalu dan Astro telah menunjuk minat untuk menyiarkan perlawanan siaran langsung bagi saingan Liga Super dan Liga Perdana," katanya ketika ditemui pemberita di Wisma FAM, semalam.

Jelasnya, walaupun Radio Televisyen Malaysia (RTM) telah menjadi penyiar rasmi bagi saingan Liga Malaysia tetapi siaran langsung yang bakal ditayangkan oleh Astro tidak akan bertembung dengan menyiarkan perlawanan yang sama pada hari yang sama.

"Setakat ini belum ada sebarang bantahan daripada RTM dan kami amat memahami prinsip mereka tetapi untuk kebaikan sukan bola sepak saya rasa perkara ini tidak akan menjadi satu masalah.

"Kami hanya menunggu masa untuk menandatangani perjanjian dengan Astro dan satu sidang akhbar mengenai majlis ini akan diadakan nanti," katanya.

Kata Azzuddin, perlawanan siaran langsung yang bakal ditayangkan oleh Astro diadakan pada Jumaat, ini bermakna salah satu perlawanan Liga Super akan diadakan lebih awal sehari manakala perlawanan Liga Perdana sememangnya berlangsung pada hari Jumaat setiap minggu.

Ditanya mengenai kehadiran penonton yang pasti akan terjejas kerana sudah tahu lebih awal bahawa perlawanan hari Jumaat akan disiarkan secara langsung, Azzuddin berkata, mereka bersedia untuk berdepan dengan risiko.

"Kalau seseorang peminat itu betul-betul meminati bola sepak, mereka akan datang ke stadium untuk memberi sokongan kepada pasukan kesayangan mereka, siaran langsung ini memberi peluang kepada mereka yang tinggal jauh dari stadium," ujarnya.

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger