Headlines News :
.
Home » » +++tersalah kete+++

+++tersalah kete+++

Written By Unknown on Saturday, January 23, 2010 | 13:58

Kat bawah nii ada satu kisah kelakor yang diciterkan oleh sorang pompuan yang hanya mengenalkan dirinya sebagai Bedah Redah! Citer dia gini...

Sebagai seorang kakitangan kerajaan... bila hari jemaat aje aku suka
balik umah.. pasal masa rehat dia panjang. Tapi hari Jemaat tu hujan
dengan lebatnya... So? aku tumpang office mate aku sampai depan
umah. Rumah aku ni berbukit sikit... Sebelum turun.. akak tu janji nak amik aku
pukul 2.30 petang...

Hujan kat luar masih lagi lebat... jam hampir ke 2.30 petang.. aku
mandi dan semayang.... lepas tu bersiap siap tunggu akak tadi datang
amik aku. Jam dah kul 2.35 aku dah risau.. mana akak ni.. tak sampai
sampai lagi...office masuk kul 2.45 ptg.

Tunggu punyer tunggu.. hah.. yang dinanti sudah pun tiba!!!! Keter
proton warna cokelat matelik pun berenti kat depan rumah aku. Hujan
punyerlah lebat... so aku amik surat kabo lipat tebal tebal takut
tudung aku basah...lepas kunci pintu.. aku terus berlari turun...
pasal rumah aku berbukit.. aku kene berlari hati hati..

Sampai aje kat keta... aku tak tunggu lagi.. terus bukak pintu dan
duduk kat tempat sebelah pemandu.. Tapi kenapa akak tu tak jalan.
Aku toleh kat sebelah... Ler... rupanya orang lain!!!! Aku tengok orang
tu.. orang tu tengok aku.... Mulut orang tu siap ternganga lagi...

Ish... saper ni?! Camana aku boleh silap ni... abih tu.. kat luar
ujan lebat.. takkan aku nak kuar.. aku dengan muka macam kerang
busuk berkata,"Err. . bang boleh tulung hantar kat UTM tak?"

Abang tu pun... tak jawap apa2 agaknya pasal masih tergamam lagi..
terus angguk.

Sepanjang perjalanan aku diam... abang tu pun diam... masing masing
masih gabra lagi.. Aku lagi ler gabra. EnTah keter sapa aje aku main
redah. Aku malu.. bengang.. rasa muka aku dah di tepek-tepek ngan
taik... Aku berdoa semoga aku pengsan masa tu.. tapi sayang.. aku tak
pengsan pun.

Bila sampai kat destinasi... aku pun turun... lepas ucap tima kasih.
Sampai kat opis aku tunggu kakak yang sepatutnya amik aku. Bila
kakak tu sampai dia tanya aku,

"Pergi naik apa? Kenapa tak tunggu?"

Maka aku citalah peristiwa yang sadis tu.... Ya Allah.. kakak tu
punyerlah gelak gila kat aku... Ishhh!!! Sungguh memalukan. Tapi itu
cerita 3tahun lepas... skang ni... Abang yang aku tumpang tu.. dah
jadi suami aku He..he..he..

Kekadang bila ingat balik.. ish.. malu sungguh. Suami aku pun kata
masa tu dia ingat aku nak rompak dia.... he..he.he.he. Aku pun tanya
kenapa masa tu dia berenti kat depan rumah aku... Then.. dia kata
dia nak amik beg duit kat seat belakang tu pasal dia berenti. Tapi tau tau aku pulak
yang masuk..... He..he..he.. sampai skang ni.. dia masih ejek aku
lagi pasal perisitwa kureng tu...

Tapi kalau peristiwa tu tak berlaku. Maybe aku tak jumpa lagi suami
aku yang sowang nih? ihiks!!

moral drp citer ni : tumpang jer mana2 balak yg ada keta untung2
buleh buat laki....
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger