Headlines News :
.

Izinkan Aku Berzina

Written By Unknown on Friday, March 19, 2010 | 15:38

diterima dari seorang kawan untuk renungan...cerita menarik tetapi tidak pernah didengar sebelum ini..harap sesiapa yang tau@mahir tentang kisah nabi boleh sahkan sama ada ini kisah benar atau tidak..

Izinkan Aku Berzina

Pergaulan generasi muda sekarang ini sangat membimbangkan. Bagaimana tidak, cuba kita lihat di jalan-jalan, di pusat-pusat membeli belah dan di berbagai tempat selalu kita temui pasangan generasi muda kita yang berjalan dengan mesra sambil berpegangan tangan, berpelukan, bahkan ada yang berani berciuman ditempat umum.

Terkadang hati kita merasa kasihan terhadap mereka, namun apa yang mampu kita lakukan sedangkan mereka sendiri tidak mahu mengasihani diri mereka sendiri dan tentunya sebagai ibubapa kita akan menanggung rasa malu kerana perilaku si anak.

Namun tak dapat dinafikan ada juga di kalangan orang tua yang merasa bangga melihat anaknya berbuat seperti ini. Mereka bangga melihat anak mereka berjalan dengan pasangannya sambil berpelukan atau bergandingan padahal perbuatan tersebut sudah tentu mengundang murka Allah SWT.

Allah SWT telah memerintahkan kepada kita semua di dalam Al Quran supaya tidak mendekati zina. Jangankan melakukan zina, mendekatinya juga dilarang. Kalau menurut saya, berkasih itu termasuk ke dalam hal-hal yang mendekati zina. Mengapa saya katakan demikian, seperti yang sudah saya tuliskan di atas, kita semua tentu sering melihat banyak sekali generasi muda yang berjalan dengan orang yang tidak halal baginya.

Mengapa perkara ini terjadi? Mungkinkah pemahaman agama yang tidak diajarkan sejak kecil kepada si anak, sehingga mereka kalah dengan kemajuan zaman? Mungkin.

Sekarang timbul persoalan, mengapa mereka berani melawan Allah SWT? Padahal Allah SWT sudah melarang kita untuk melakukan zina, tentunya larangan tersebut mempunyai manfaat bagi kita.

Pernah suatu ketika pada masa Nabi Muhammad SAW masih hidup, ada seorang pemuda yang mendatangi baginda. Pemuda tersebut meminta izin kepada Nabi Muhammad SAW agar diberikan izin untuk melakukan perzinaan. "Wahai Rasulullah bolehkah aku melakukan zina"?

Maka Rasulullah SAW pun berkata kepada si pemuda,
"Wahai engkau pemuda, aku ingin bertanya terlebih dahulu kepadamu, jika ada seseorang datang kepada mu kemudian ia bicara kepadamu "bolehkah aku menzinai ibumu?"

Si pemuda itu pun lantas menjawab dengan lantang TIDAK.

Rasulullah Muhammad SAW kemudian berkata lagi kepada si pemuda,
"jika datang seorang laki-laki kepadamu dan bertanya kepadamu "bolehkah aku menzinai saudara perempuanmu?

Pemuda tersebut dengan geram dan emosi menjawab `tidak'.

Rasulullah meneruskan pembicaraannya kepada si pemuda tadi,
"jika datang seorang laki-laki kepadamu dan bertanya kepadamu bolehkah aku menzinai anak perempuanmu?

Si pemuda tadi terdiam dan kemudian ia menangis sujud di hadapan Rasulullah. Kemudian Rasulullah SAW berkata kepada si pemuda,
"setelah engkau mendengarkan ceritaku tadi apakah aku akan mengizinkanmu untuk melakukan zina?

Si pemuda tadi terkulai, menangis, dan berkata maafkan aku ya Rasulullah.

Rasulullah SAW menyuruh pemuda itu berdiri,
"Mohonlah ampun kepada Allah SWT dan jangan pernah terlintas lagi dalam fikiranmu apalagi sampai melakukan perbuatan zina. Sesungguhnya telah disampaikan kepada kita melalui Al Quran bahawa kita harus menjauhi zina kerana kesemuanya itu akan membuat kita jauh dari Rahmat Allah SWT.


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger