Headlines News :
Home » , » Fernando Torres 2-0 Chelsea. El Nino kembali menyerlah

Fernando Torres 2-0 Chelsea. El Nino kembali menyerlah

Written By saleehs gerrard on Monday, November 8, 2010 | 03:02

Torres muncul wira pada perlawanan ini kerana telah menjaringkan 2 gol bagi membantu Liverpool menumpaskan Chelsea di Anfield. Torres kembali menemui sentuhan mautnya mengikut jejak sahabat karibnya Gerrard. Chelsea sepatutnya menyalahkan jadual perlawanan kerana pertembungan ini adalah zaman kebangkitan Liverpool. Tanpa mengira pasukan itu kuat atau lemah, Liverpool pasti terus mengganas.

El Nino kembali menemui sentuhan mautnya
 Untuk perlawanan ini, Uncle Roy merehatkan Johnson & Kyrgiakos (Soto) dimana Kelly bermain dipertahanan kanan, Carragher & Skrtel bergandingan di tengah sementara Konchesky di sebelah kiri. Midfield pula digandingkan Gerrard bersama Lucas di tengah, kiri Meireles & kanan Rodriquez. Kuyt yang baru pulih dari kecederaan diletakkan di belakang Torres sebagai penyerang.

Gol Pertama
Janganlah kacau aku nak rembat ni.

Cun la ko main Torres
 1st half, nampak Liverpool menguasai perlawanan. Pada minit ke 11, Hantaran dari Kuyt disambut oleh torres sebelum merembat kegawang. Walaupun Torres diapit oleh Terry & Ashley Cole, Torres mudah memperdayakannya termasuk Peter Cech. Banyak peluang untuk menjaringkan gol selepas itu disia2kan oleh ketangkasan Peter Cech. Tapi pada minit ke 44, Ashley Cole tertinggal bola dari kawalanya, lalu dirampas oleh Meireles & melorongkan kepada Torres disebelah kiri. Torres mengawal  & mengelecek Ivanovic sebelum merembat dari luar kotak penalti memperdayakan Terry & juga peter Cech. Separuh masa Liverpool selesa didepan dengan 2-0.

Gol kedua

Gerrard.. ingat ko sorang je ke yg boleh buat. Aku pun bolehlah
Terima kasih diatas hantaran ko tadi yer.
2nd half, nampaknya Chelsea mendominasi perlawanan. Hampir seluruh pemain Liverpool berkampung dikawasan sendiri. Banyak percubaan yang dihasilkan, tetapi dengan kecekapan Reina & kehandalan pertahanan yang diketuai Carragher dapat menafikan Chelsea dari membuat jaringan. Peluang Liverpool untuk menanmbah jaringan hadir pada minit ke 74, tetapi rembatan dari Kuyt dikuia keluar oleh kaki Peter Cech. Minit2 terakhir perlawanan, Maxi Rodriquez hanya berhadapan dengan Peter Chech saja. Walaupun berjaya mengelecek Peter Cech, tapi Maxi dijatuhkan. Malangnya pengadil perlawanan Howard Webb tidak memberikan sepakan penalty kepada Liverpool. Separuh masa kedua ditamatkan masih dengan keputusan sama.

Korang ingat aku keeper cap ayam ke?
"Ko ni. Asyik nak wayang jelah.. Orang nak gol bodoh". kata Terry pada Drogba
Nampaknya, strategi Uncle Roy semakin serasi dengan pemain2 Liverpool. 4 perlawanan berturut2 Liverpool memperolehi kemenangan.  Kini Liverpool mengumpul 15 mata bersama 4 pasukan lain. Liverpool terpaksa akur berada ditangga ke  9 dalam liga akibat perbezaan jaringan. Walaubagaimanapun kita bersyukur kerana Liverpool terus menaiki anak tangga untuk meninggalkan kisah2 suramnya.

Selepas ini Liverpool akan berkunjung ke Wigan Athletic pada pagi hari Khamis nanti. Diharap kita dapat mengekalkan rentak kemenangan ini berterusan. Kejar & terus kejar pasukan teratas. YNWA

Liverpool 2 - 0 Chelsea 

Scoring Summary
Liverpool Chelsea
Fernando Torres (11)
Fernando Torres (44)
Match Stats

Liverpool Chelsea
Shots (on Goal) 12(6) 13(5)
Fouls 16 18
Corner Kicks 2 5
Offsides 3 3
Time of Possession 35% 65%
Yellow Cards 0 2
Red Cards 0 0
Saves 5 4
Match Information
Stadium: Anfield, England
Attendance: 44,238
Match Time: 16:00 GMT
Referee: Howard Webb
Teams
Liverpool Chelsea
25 Pepe ReinaPetr Cech
37 Martin Skrtel26 John Terry
23 Jamie Carragher33 Alex
Paul KoncheskyAshley Cole
34 Martin KellyBranislav Ivanovic
21 Lucas12 John Mikel Obi
Steven Gerrard18 Yuri Zhirkov
17 Maxi RodríguezRamires
Raul Meireles15 Florent Malouda
Fernando Torres39 Nicolas Anelka
18 Dirk Kuyt21 Salomon Kalou
Substitutes
28 Christian PoulsenDidier Drogba 11
24 David NgogPaulo Ferreira 19
41 Martin HansenRoss Turnbull 22
33 Jonjo ShelveyJosé Bosingwa 17
26 Jay SpearingDaniel Sturridge 23
22 Danny WilsonGael Kakuta 44
14 Milan JovanovicJoshua McEachran 46
Substitutions
Jonjo Shelvey for Dirk Kuyt (84)Didier Drogba for Salomon Kalou (45)
David Ngog for Fernando Torres (88)José Bosingwa for Branislav Ivanovic (70)
Jay Spearing for Raul Meireles (90)Daniel Sturridge for Yuri Zhirkov (76)
Yellow Cards
Yuri Zhirkov (20)
Alex (90)
· Club Squads: Liverpool | Chelsea

 

Share this article :

5 comments:

  1. tahniah2...sbnrnya CA tersilah taktik td. nti jmp kt SB plak k gerrard... ;)

    ReplyDelete
  2. YNWA! The biggest win so far! Best giler!

    ReplyDelete
  3. YNWA 4EVER!!!...memang tip top game mlm tadi..Defender,Attacking seme cun main..tak sia2 aku keluar,sanggup tinggalkan PC yang nak dibaiki...hahahaha!

    ReplyDelete
  4. maxi yang takde skill nak jatuh.tu yang tak dapat penalti.hee.

    ReplyDelete
  5. YNWA..very boss performance..terbaik la ^_^v

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger