Headlines News :
.
Home » , » FA Cup 10/11 - Howard Webb (MU) 1-0 Liverpool

FA Cup 10/11 - Howard Webb (MU) 1-0 Liverpool

Written By Unknown on Monday, January 10, 2011 | 19:55

Seperti yang dijangka, nasib terus tidak menyebelahi Liverpool. Harapan peminat untuk King Dalglish menghadiahkan kemenangan pertama semenjak beliau memegang jawatan pengurus sedikit kecewa. Bukan kecewa kerana mutu permaianan Liverpool, tetapi mutu pengadilan yang disembahkan oleh pengadil perlawanan akhir World Cup 2010 yang semua orang kenali iaitu si botak Howard Webb.


Masihkah ingat lagi dengan artikel aku mengenai si botak ini dulu. Artikel yang berbunyi "Howard Webb - Pengadil yang kurang adil?" adalah ulasanku mengenai kurang berpuas hatinya aku apabila si botak ini jadi pengadil perlawanan berkaitan Liverpool. Jadi bila dapat tahu je malam tadi dia jadi pengadil, aku dah menepuk dahi seperti dah tahu apa bala yang akan menimpa Liverpool.


Penalti kontoversi seawal minit pertama telah diberikan kepada MU setelah Barbetov dijatuhkan oleh Agger. Sepatutnya insiden ini tidak perlu diberi penalti. Ini kerana dari ulang tayang , Agger bukan membuat terjahan keras. Apapun Giggs berjaya menyudahkan sepakan penalti tersebut dan mendahului 1-0 hingga ke akhir perlawanan.


Kapten Fantastic Liverpool, Steven Gerrard terus dilayangkan kad merah. Adakah terlalu keras terjahan Gerrard sehingga patah kaki? Tiada langsung layangan kad kuning untuk Gerrard tetapi terus kad merah. Ini sudah pasti menyebabkan Gerrard digantung 3 perlawanan.

Sememangnya kuasa penuh ditangan si botak ni, tetapi penalti dan kad merah ini menyebabkan perlawanan menjadi tidak rancak. Semua bermain selamat dan semestinya Liverpool terpaksa mengamalkan sistem bertahan sepanjang 60 minit baki perlawanan.
Walaupun kalah aku masih lagi boleh gembira. Ini kerana walaupun bermain 10 orang, pemain2 setan merah ini, kebuntuan untuk menjaringkan gol. Harapkan penalti je. Andai kata Gerrard tak dibuang padang, sudah pasti MU akan mengigit jari dan Ferguson tertelan chewing gum. Nampaknya tak le sehebat mana MU ni.


Mengurus pasukan yang dilanda masalah dalam masa 24 jam selepas dilantik adalah mustahil untuk menampakkan impak yang besar. Kita sebagai penyokong diharap bersabar dan terus memberi kepercayaan kepada King Dalglish untuk membawa perubahan kepada kelab. Kita tunggu dan lihat apa pula nasib Liverpool pada pertemuan dengan Blackpool di pagi Khamis nanti. Diharap King Dalglish dapat menyempurnakan tugasnya dengan cemerlang. Salam YNWA dariku untuk King Dalglish dan seluruh pendamping The Reds.
Share this article :

4 comments:

  1. jenis referee mata letak bawah tapak kaki..sal tuu main kasi je kad...mmg tahap sengal ubi kayuu tol!

    ReplyDelete
  2. nak kne tapak ni!!
    panas tol.
    tgk r..
    Howard Webb Will Never Walk Alone..

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger