Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Game 37 BPL 11/12 - Liverpool vs Chelsea

Preview : Game 37 BPL 11/12 - Liverpool vs Chelsea

Written By Unknown on Tuesday, May 8, 2012 | 01:41

Awal pagi esok ,sekali lagi pasukan Liverpool akan dijadualkan untuk bertemu pasukan yang telah mengalahkan kita di perlawanan akhir piala FA Sabtu lalu Chelsea di Anfield. Melengkapkan perlawanan ke -37 liga Premier bagi musim 11/12 ini, ia juga sebenarnya adalah perlawanan terakhir yang akan dilangsungkan di stadium Anfiled. Liverpool walaupun hakikatnya tidak perlu berfikir apa lagi untuk musim ini, tetapi dendam adalah diantara suatu misi utama yang harus dilunaskan.

Dalam merentap keegoan juara baru piala FA ni ini, Liverpool juga perlu memanjat kembali ketangga ke-8 liga setelah dipintas oleh Fulham yang menang keatas Sunderland semalam. Ia adalah musim yang penuh kesukaran bagi Dalglish dan juga pasukan Liverpool. Menduduki tangga ke-8 ataupun ke-7 adalah sesuatu yang mungkin sukar kita terima tetapi itulah hakikatnya kedudukan yang paling tinggi dan mampu ditakluki Liverpool berbaki dua perlawanan lagi.

Jika kita lihat rekod pertemuan di perlawanan akhir Sabtu lalu, sebenarnya Liverpool masih lagi mampu untuk mengalahkan Chelsea yang tiba-tiba buntu disebalik asakan bertali arus pemain kita. Tetapi harus diingat, Dalglish perlu menurunkan kesebelasan yang terbaik berbanding kesebelasan utama yang diturunkan pada perlawanan lalu. Menang bermakna, maruah kembali terjamin dengan keegoan pasti akan tersentap jua akhirnya.

Berkemungkinan besar, Chelsea hanya akan menurunkan pemain-pemain simpanannya memandangkan kelompok 4 terbaik liga sudah boleh dilupakan dan hanya fokus kepada perlawanan akhir liga juara-juara nanti. Jadi kesempatan ini diharap Liverpool dapat menggunakan dengan sebaik-baiknya. Semoga Carroll akan membuktikan bahawa nilai 35 juta yang dilaburkan itu sebenarnya berbaloi-baloi. YNWA.

p/s: Walaupun perlawanan ini dah tak penting, SG peduli apa. Tetap nak tengok juga. Pendek kata, kalah dah tentu dalam tangan, hanya kemenangan saja perlu dicari. YNWA....
Share this article :

1 comment:

  1. kalu mng, kite dpt bls dendam ms cel singkirkn liv utk ke UCL pd thn 2003-2003 (kalu x silap)

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger