Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Game 38 BPL 11/12 - Swansea vs Liverpool

Preview : Game 38 BPL 11/12 - Swansea vs Liverpool

Written By Unknown on Sunday, May 13, 2012 | 15:21

Malam ini secara rasminya akan dilangsungkan perlawanan terakhir bagi setiap pasukan dalam Liga Premier bagi musim 2011/2012 ini. Perlawanan ke 38 ini sebebnarnya tiada membawa sebarang erti kepada Liverpool melainkan untuk memperbaiki kedudukan ke tangga ke-7, itupun seandainya Everton tewas kepada Newcastle malam nanti.

Diatas kertas mungkin Liverpool tidak bermasalah untuk membenam Swansea yang juga tiada sebarang tekanan memandangkan mereka juga berada dalam keadaan selamat untuk terus berada dalam liga untuk musim hadapan. Dianggap hanya sekdar perlawanan amal untuk melengkapkan jadual, kita sebenarnya masih berharapkan kedua-dua pasukan dapat mempamerkan corak permainan yang menghiburkan walaupun hanya keputusan seri sahaja bakal dicapai.

Pada malam ini, kesemua 10 perlawanan liga akan berlangsung serentak pada pukul 10 malam dan sudah pastinya hanya 5 perlawanan menjadi tumpuan.

  1. Manchester City vs Queens Park Rangers - MC mesti menang perlawanan ini untuk memberi kelebihan perbezaan jaringan bagi memisahkan diri dari MU yang juga bakal memungut mata sama jika menang malam ini. QPR pula juga inginkan kemenangan bagi menjamin kedudukan mereka dalam Liga Premier terus terjamin tanpa perlu memasuki saigan kelayakan.
  2. Sunderland vs Manchester United - Sunderlang berkemungkinan akan memberi laluan mudah kepada MU untuk memenangi perlawanan malam ini. MU yang juga wajib menang perlu juga mengharapkan QPR dapat memusnahkan MC untuk memberi MU kejuaraan ke 20 liga Premier.
  3. West Brom vs Arsenal - Arsenal mungkin akan terkeluar dari kelompok 4 terbaik liga dan seterusnya tidak layank untuk beraksi dalam liga juara-juara seandainya tewas malam ini. Hanya kemenangan sahaja menjamin Arsenal untuk layak dengan menduduki tangga ke-3 liga.
  4. Tottenham vs Fulham - Menduduki tangga keempat liga ketika ini tidak menjaminkan kedudukan selamat beraksi di liga juara-juara musim depan. Tottenham perlu memenangi perlawanan malam ini sambil mengharapkan Arsenal juga kalah untuk memintas kekedudukan ke 3 liga.
  5. Everton vs Newcastle United - Newcastle juga mengharapkan tuah kemenangan malam ini untuk cuba mengisi sisa-sia terakhir di kelompok 4 terbaik liga. Sambil mengharapkan Arsenal dan Tottenham dilanda musibah, Newcastle yakin mereka mampu melakukannya.
Untuk pengetahuan, perlawanan diantara Swansea dan Liverpool ini tiada siaran Langsung yang akan ditayangkan di ASTRO. Oleh itu anda boleh klik link live streaming dibawah untuk menyaksikan perlawanan tersebut.

LIVE STREAMING CHANNEL : LINK1  LINK2  LINK3  LINK4  LINK5  LINK6  LINK7  LINK8
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger